Åldersgräns på farmor?

Har skjutsat iväg Peter, varit på MAXI för att handla kattmat till mammas kisse. Det var nåt speciellt som inte fanns på Willys:)
Och av en slump så hittade jag en jättesöt klänning till Evelina(barnbarnet)
När jag kom till kassan så säger kassörskan att åhhhh vilken söt klänning. Det måste vara roligt att ha barn i den åldern för det finns ju så mycket fint nuförtiden(hon var lite äldre än mig såg det ut som i alla fall)
Då sa jag att mina barn är stora och att detta var till barnbarnet. Men åhhhh vad roligt att vara mormor.
Jag är FARMOR sa jag.....då stirrade hon på mig och utbrast NÄE, nu skojar du. Du ser inte ut som en farmor!!!

Hon fortsatte med att slå på kassaapparten och mumla.....en farmor ser inte ut som du gör. Du kan inte vara farmor...säg att du skojar....du KAN inte vara farmor.

Nu är ju frågan vad hon menade med allt detta....hur ska man ta det?
Det var tydligen ok att ha småbarn fast man är i min ålder, och att möjligen vara mormor, men inte att vara farmor!

Snart kommer Pernilla för att hämta Kicka. Dom ska ha en tjejdag utan mammor...skitungar:)
Där kom förresten det där med åldern igen....hihihi För gammal för att få va med

Sen bär det iväg till Sergelkliniken.....

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hoppasd sockerkakan var god och Ewelina hade jätteroligt igår och jag såg hur hon försökte härma efter dansarna och sen stod hon ju och dansa lite själv... :)

2008-04-23 @ 10:40:32
Postat av: Gittan

Tack Kristina!
Har just stoppat i mig en bit kaka:) Den var jättegod.
Såg att snuttan försökte dansa....med attityd dessutom hahaha
Kram/Gittan

2008-04-23 @ 11:10:21
Postat av: Grammis

Ha ha, men vi är inte för gamla för att typ: leka i sandlådan eller gå till Ankdammen!
Ska strax åka o hämta "Mos"!!
Vi ska nog kolla blommor idag. Och kanske plocka några (sånna där utan skaft, hihi).

2008-04-23 @ 11:11:36
Postat av: Jeanette

Fast jag håller med kassörskan! En mormor kan vara i vilken ålder som helst (typ), men en farmor ska vara gammal! Vet inte vart jag har fått det ifrån... Men jag tycker att en farmor ska vara äldre på nåt sätt. Inte för att DU Gittan är gammal, för du är ju bara 25! =)

Kram

2008-04-23 @ 15:11:42
Postat av: Gittan

Tänk att det är NÅN som kommer ihåg min ålder:P
Tack gumman...

Och Grammis...såna blommor, utan skaft, dom är nästan dom finaste:)

2008-04-23 @ 16:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0