Alla dessa fantastiska män...

....som kan så mycket som inte jag behöver kunna då:)
Peter lagade min bil i går kväll....från strax efter sex till halv tolv. Då hade han inte ätit på hela dan, och han saknade vissa verktyg så allt jävlades så klart.
Vid tiotiden kom Krister med slangklämmor som behövdes.
Peter är alldeles för trasig i kroppen för att hålla på med sånt här:( Han fullkomligt släpade sig i säng och har knappt sovit nåt i natt för värken. I morse var det tufft att komma ur sängen och nerför trappen.

Men nu kan jag åka igen:)

Och Linda, visst står det ett par bilar här som är våra...SKROTBILAR! Det finns inte ens motor i en av dom:)
Det är Peters framtidsprojekt, hans hobby när han mår bättre(vilket han hoppas på)
Skulle vi sälja dom så skulle vi nog knappt få ihop till en cykel ens än gång...och jag kan känna att det vore liiiite tufft att trampa omkring med Peter på pakethållaren till jobbet. För själv kan han ju inte....

Varje gång bilen går sönder så säger han att vi ska sälja skiten och köpa en Volvo hahahaha men det tar han snart tillbaka.
Fattar inte att amerikanarna måste han sån konstig konstruktion på sina bilar?! Vad det än är för fel så måste man ju ta isär halva bilen för att komma åt själva problemet.

Jag har nu fått iväg Peter, sett till så Kicka kom med tåget och så har jag städat ur bilen.
Ojojojoj det var mer grus och sten i bilen än på gårdsplan! Det räckte till att fylla igen ett par hålor....nääästan:)

Nu väntar jag på att  kaffet ska bli klart...jodå du läste rätt. Idag ska jag ha kaffe har jag bestämt.

Jeanette, tack för middagstipsen. Flera av dom åt vi förra veckan, så det blir tjatigt om jag tar det nu igen. Får vänta till nästa vecka hahaha. Fläskpannkaka är inte min grej däremot.
Vet du vad det blev för middag igår sen? Vi grillade lite korv bara:D

Idag funderar jag på att steka grillkryddade fläskkotletter med ugnsrostade grönsaker.

Ska hämta hem Stoffe sen, han åkte med sin dator till brorsan igår kväll. Men idag ska han ta det lugnt, ladda inför morrondagen och skrubba sig med Descutan i duschen.
Ska ringa för säkerhetsskull och höra om operatinonen blir av!!

Men nu ska jag äta frukost och läsa tidning


Kommentarer
Postat av: Linda

det är tur att bilen funkar nu iaf :) men jag tror att en volvo skulle passa er bra ;) volvoraggers för fasen :D

2008-04-22 @ 15:48:52
Postat av: Jeanette

Här är en volvoraggare! Ääälskar volvo!

2008-04-23 @ 15:06:16
Postat av: Jeanette

Och du Gittan... Kanske har läst så mycket om mat på din blogg så mina tips egentligen kom från dig och det ni åt förra veckan!

2008-04-23 @ 15:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0