Att göra ingenting....

Jag har många gånger under årens lopp fått höra frågan om vad man gör hela dagarna som sjukpensionär?!
Och ett flertal har bett mig vara barnvakt, hjälpa till med hämtning, skutsning....eller att baka till födelsedagar, laga mat till fester mm mm....för som dom säger " DU GÖR JU ÄNDÅ INGENTING"

Om man har ständig värk, sover dåligt och ibland mår väldig dåligt i själen....om man av läkare och F-kassa blivit bedömd som SJUK och ej arbesför så finns det väl ändå nån mening med det, eller?

Jag ska ha sjukgymnastik( imitt fall dans nuförtiden), jag försöker hinna vila en stund varje dag för att orka med dagen, det kan ta musten ur en att torka ett golv, vissa dagar få man laga middag i etapper mm mm.....och allt tar tid när inte kroppen fungerar som den ska.
Att jag sen hälsar på mamma och pappa, vänner , är mest för att ha lite rutiner att hålla fast vid. För att komma hemifrån och inte bli liggandes.

Om ett yrke räknas som någonting och att vara sjuk som ingenting så då är jag väl ingenting....

Men till er som undrar....här kommer några rader jag skrev för nåt år sen:

ATT GÖRA INGENTING TAR TID NÅT SÅ FÖRBANNAT
SÅ JAG VANLIGTVIS INTE HINNER MED NÅGOT ANNAT!!

Kommentarer
Postat av: Babben

Ha ha ha det är inte lätt.Men jag vet vad du menar.Tycker det räcker med att man har semester 1 dag för man måste fixa med några saker.Men när kvällen kommer har man bara fixat hälften och skulle behövt semester ett par dagar till:)
Så gå du och "gör ingenting" medan jag jobbar.

KRAAAAM

2008-04-17 @ 11:04:49
Postat av: Monica

Att vara sjuk är mer än ett heltidsjobb. Du kan inte slå igen dörren och gå hem kl fem. Du "jobbar" dygnet runt. Vissa dagar jobbar du mer, andra mindre. Men du kan aldrig gå "hem från jobbet".
Ibland önskar man att de som har svårt att förstå vad man GÖR hela dagarna, skulle få prova på ett "sjukjobb", så kanske de fattar bättre vad det innebär sen.
"Jobba" vidare Gittan o "löneförhöjningen" kommer när man hittar sina guldkorn i tillvaron, som dans o Gospel. :-)
Kram på dej

2008-04-17 @ 12:52:20
Postat av: Gittan

Tack snälla ni för dom uppmuntrande orden.
Det får mig att hitta "arbetslusten" igen :D

Kram på er också....

2008-04-17 @ 13:36:35
URL: http://gittzyh.blogg.se
Postat av: I-L

Ja du Gittan! Jag har en dag i veckan som jag slutar tidigt på jobbet. Jag går hem *eller inte hem* klockan 14.. Den dagen är i dag och nu är klockan 17.50 och jag har slagit ner röven för första gången sedan jag kom hem. Kommer att sitta en liten stund för att sedan rusa ut till tvättstugan. Har precis plockat in maten efter ett besök i affären. I stället för att förstöra en kväll när man redan är sen så håller man på att rusa häcken av sig för att hinna allt som man har planerat ska bli färdigt på just den tidiga dagen. Tänk om man kunde lära sig att utnyttja ledigheten lite bättre...Så du vännen ta hand om din kropp och låt dom som vill ha sina kakor bakade göra det själva. Kram

2008-04-17 @ 17:54:43
URL: http://illi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0