Både glädje och sorg denna dag....

Det blev trots allt en ganska lugn dag:)
Hämtade mamma och åkte till pappa för en liten pratstund och blomvattning mm....pratade lite med hans nya kontaktperson, jättetrevlig tjej!
När vi åkte därifrån blev mamma sugen på våfflor. Så vad gjorde jag? Absolut! Tog med henne hem för en stunds frosseri. Min lilla mamma som är så liiiiten i maten åt 4 st. Fast det var ju inte mat :)
Vi busade lite och hon skrattade så tårarna rann.
Peter följde med för att handla lite när mamsen ville hem. Dom två tjafsade om vem som skulle sitta fram Den ena var värre än den andra i sina argument om hur pass handikappade dom var. Kallade varann för kärring och gubbjävel om vartannat. Fast med glimten i ögat alltså. Mamma skrattade hela vägen hem och höll på att inte komma ur bilen för hon höll på att kikna av skratt. Hon sover nog gott i natt:D

Pratade med min svägerska i telefonen. Inte så ofta vi gör det nuförtiden. Det blir liksom aldrig tid till att sätta sig ner och ringa.Hon har blivit sjuk och  väntar på undersökningar och provsvar och väntan är orolig för hela familjen.
Håller tummarna och tänker på dig/er!

Hade ett "själavårdande" samtal med Peters chefs fru. Hon grät och var alldeles förtvivlad. Måste åka till henne i morron, kände att det inte blev tillräckligt med samtal idag.

Men jag hade ett roligt samtal också:) Min "gamle" vän Peter ringde. Han är en sån vän som man vet var man har även om man inte hörs av eller träffas så ofta. Han finns alltid där när man behöver honom. Och han finns ofta med i mina tankar. Och han är totalt flippad! Han får mig alltid att skratta!
Och idag blev han av med kycklingburgaroskulden hahahaha

Familjen ville ha Flygande Jakob till middag idag. Jag tycker jättemycket om det. Men efter gårdagens middag och dagens våfflor skrek min mage: Om du stopper i mig nåt annat än sallad och ev lite kyckling så kommer du få ångra det hela natten!"
När det låter på det viset är det bäst att hålla sig på mattan....

Skjutsade just hem stora sonen. Han ville ha hjälp med att förstå vad det var för konstig post han fått i veckan.
Det visade sig  vara deklarationen. Lille gubben....men han är jävligt haj på datorer så jag sa att detta fixar han själv alldeles galant.
Och så ville han visa en fin lampa han fått av sin kontaktperson. Gulle Eva som pysslar om honom så mycket. Mycket mera än hon behöver. JÄTTETACK! Du är helt oumbärlig både för Adde och oss i familjen. En riktig ÄNGEL HAHAHAHAHA (hon lånade utklädningsgrejer av mig till att vara just ängel:) Fyndigt va?

Fick veta att en dansworkshop jag skulle på med mina dansvänner i slutet av augusti har blivit flyttad till början på juli. Då kan inte jag följa med:(
Men det blir lite annat kul både före och efter....och veckan som kommer blir det dans 4 gånger! 3 träningar och så öppen dans på BJÄRBY SALOON!!!! Äntligen premiär.
Men min kropp vill ju inte riktigt hänga med....hmmmm  Jaja jag får ta en dag i taget.

Dröm sött alla bloggvänner


Kommentarer
Postat av: I-L

Önskar att jag oxå kunde få skratta med min familj! Gläds med dig:) Adde lilla gubben, kan se han framför mig när han öppnar posten och det är Grekiska för honom, han är bara för goooo:)
Föresten skrev ett mail till dig, du kanske inte förstår det vart grötigt. Kan förklara när jag orkar tala om det. Just nu känns det trögt...Kram

2008-04-06 @ 22:45:31
URL: http://illi.blogg.se
Postat av: Gittan

Jag har läst vännen!!!
Jag hör av mig...jag lovar....du vet - lite "själavårdande samtal" som jourhavande medmänniska:)

Tänker på dig
Kram/Gittan

2008-04-06 @ 23:59:06
Postat av: lotta.

nu har ja äntligen tagit mig tid o läst din blogg.
vi får skärpa oss och hålla kontakten oftare tycker jag iallafall ,sköt om er så länge

2008-04-08 @ 16:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0