Ett halvt dagsverke avklarat....

Jaha....upp och skjutsa Kicka till skolan. Hem och väcka Peter och få på honom kläder och iväg med honom till jobbet.
Hjälpte Stoffe till toa, på med kläder och få lite frukost och medicin.
Iväg och hämta mamma, skulle till optikern för att hämta sina glasögon.
Sen åkte vi till pappa och hittade honom halvägs ur rullstolen.
Han bara tittade på mig med stora ögon och var helt borta.
Till slut fick han fram att han inte mådde bra i alla fall.
Fick honom i säng efter mycket stånk och stön(och en avbruten nagel:(
Sa till personal som satt och fikade men dom sa bara att vissa dagar är han hängig...och?
Får han ingen mera hjälp domdagarna då eller?
Får ta en sväng i eftermiddag för att ser hur han mår.....

Adde ringde och härjade om att jag skulle handla, han var hungrig och hade inget hemma
Gå till affären sa jag....jävlar vilket härj det blev.
Ska prata med hans stödpersoner....dom måste ta lite mera ansvar, jag orkar inte hålla på längre
Har försökt prata med honom massor av gånger att han måste ta hjälp av andra när han inte fixar vissa saker själv nu när får hjälp.
Han har valt att flytta hemifrån och då medför det visst ansvar, även om man nu råkar vara "sär" som han säger
Självklart hjälper jag honom när han inte mår bra, men det gör han idag!
Nu är det Stoffe som behöver lite mera hjälp!

Mamma ville handla lite på hemvägen....fast hon ska helghandla i morron:)
Var sugen på fil och annanas....fast inte samtidigt .

Har just kollat till konvalecenten igen...NU ska jag ta en macka....hungrig som en varg.
Har inte hunnit äta frukost än ju

Sen börjar det om , fast i motsatt riktning...hämta Kicka, sen hämta Peter och så lite middag...
FAsen vet om det inte blir grillat hahahahaha

Och det kan säkert hända nåt däremellan....det är ju inte ovanligt.
Ja det blir inte många döstunder i alla fall....

Nu ska jag ta med en macka och ett glas juice och svimma på altan en stund:)

Kommentarer
Postat av: Mariann

Nu har jag läst ifatt. Du hinner skriva så mycket! Och dessutom GÖR du allt det du skriver.
Farmor låter äldre än mormor, tycker jag också. Vet inte varför egentligen. Undrar när jag blir något av det. Med tvåbeningar menar jag då. Jag får trösta mig med brorsbebisen så länge. Fast inte nu på ett tag. Tror att Mira delat med sig lite baciller för jag är så förkyld, ont i halsen så alldeles. Jag åker nog i morgon och köper tyget till klänningen. Det blir spännande! Vi ses på lördag! KRAM!

2008-04-24 @ 19:04:53
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0