Hjärntvättad?!

Men det var väl en satans dans att sätta sig i huvet!
Igår dansade jag Mustang Sally när jag borstade tänderna, väntade på att mackan i rosten skulle bli klar, när jag väntade på min tur vid potatislådan i affären, jag dansade mig ut ur mjölkkylen på Willys och bland hyllorna på ÖB.
Kicka var galen hihihi Jag skulle bara köpa dammsugarpåsar till mamma och hade ingen lust att go och glo bland hyllorna. Så då sa jag till snuttan att titta du så dansar jag.
På en hylla låg ett par dockfötter (som nån huggit av typ)....då säger min lilla dotter:
Om du tar ett danssteg till i affären så ligger DINA fötter på den hyllan HAHAHAHA
Jag gick till kassan och när jag ska betala så blev jag så snopen....där i korgen ligger en liten toblerone och tittar oskyldigt på mig. Förstår inte när eller hur den hamnade där, men den var så söööt den lilla raringen så den fick följa med mig hem. Gjorde mig sällskap till Lost på kvällen:)

Föräldrarmötet gick som väntat...vi har alltid trevligt på våra möten! Rektorerna jobbade sent och den manliga av dom kom in och lämnade en stor korg med frukt till oss. Trevligt.
Men det vi skulle diskutera var att vi i föräldraföreningen tänkte dela ut stipendier  vid skolavlsutningen till elever som gjort nåt utöver det vanliga förutom att få höga betyg. För det vet vi ju alla att det är dom redan duktiga eleverna som primeras extra. Vi tog hjälp av lärarna som känner eleverna bäst.
Våra kriterier är att man av nån anledning mått dåligt eller haft mycket frånvaro men ändå kämpat, även om det betyder att man har IG i alla ämnen.
Eller att man är en bra medmänniska och bryr sig om andra även utanför sin klass.
Någon som bryr sig, är delaktig i lektionerna och skolan.
Nån som håller ordning och reda, och det betyder inte att man ska ha snyggt i sitt skåp, utan håller koll på tider, håller koll på regler och policy mm...

TRE lärare på hela skolan har lämnat mail till oss....varav en säger att eftersom skolan själv delar ut stiendier så tänker inte hon ge namnförslag på några elever till oss. En lärare gav två namnförslag och den tredje sa att hon har en elev som passar in på alla kriterier. WOW vilken tjej/kille det måste va! Och vilken härlig lärare som engagerar sig så.
Men som sagt samarbetet mellan skola/föräldrar funkar väl så där måste jag säga....
Jag ska gå ner till skolan nån dag och punktmarkera alla klasslärare...knacka på i klassrummen och prata med dom personligen. EN chans till ska eleverna få!!!! Sen kan vi tyvärr inte göra mera....

Jag har skjutsat Peter till jobbet och påbörjat förberedelsen till middagen...idag blir det bajsa lätt pudding:)
Eftersom min högerarm mer eller mindre gett upp så får jag ta det i etapper....måste börja laga middag redan på morronen vissa dar:(
Tror jag börjar känna mig rulig i magen bara av att sitta här och känna lukten av kål hihihi

Ska snart äta lite frukost....åka till pappa och prata lite. Följa med mamma till frissan, apoteket och så skulle hon handla lite. Det blir bra. Hon brukar handla på fredagar (bla) men nu får jag tid över till annat.....eller vad sägar du LInda?

Ha en bra dag i soldiset:)

Kommentarer
Postat av: Linda

hihihi, jaa det får du :D (om det var mig Linda du menade vill säga)

2008-04-03 @ 12:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0