Ny dag, nya möjligheter....

Har inte sovit gott  inatt...telefonen har ringt med jämna mellanrum, men ingen finns där när man väl kommit nerför trappen stel och dan i mörkret. Fy fasen för dessa sabotörer!!! Och jag blir jätteorolig eftersom båda mina föräldrar samt Peters mamma är jättesjuka. Vi bara väntar på det där samtalet ni vet.....

Men skiten från igår kväll har runnit av.....tänker inte älta sånt längre.
Nu tänker jag framåt...bla mot i morron när jag ska få träffa ett gäng goa glada vänner som ALDRIG nånsin skulle kunna få mig att känna så som jag kände igår(och halva mitt liv innan dess)
Tvärtom...dom lyssnar om man är ledsen och behöver prata...dom stöttar och peppar. Och dom kan få mig att skratta så jag håller på att bli sponsrad av Attends(eller vad dom heter, dom där inkontinesskydden)
Dom fyller mig med så mycket positivitet och glädje att jag aldrig varit med om maken....
Jag pratar om mina linedancevänner....imorron har vi träning med vår uppvisningsgrupp:)

Idag har jag bara flutit omkring -typ.... rätt skönt.
Vikt lite tvätt, plockar ur diskmaskinen....följt med Kicka till frissan - tog 2 timmar! Där satt jag i en skön soffa och läste skvallerblaskor och gullade med en liten valp.
Det var av en slump igår som vi beställde en frisstid....vi skulle hämta medicin till Kicka. Den var slut i den förpackningen hon skulle ha och gick inte att beställa från leverantören. Men vi kunde på 3 mindre förpackningar så kom vi väldigt nära den mängd hon skull ha....det var helt ok. Tills vi skulle betala 289:- fast hon frikort.
För frikortet gällde inte på just dom mindre förpackningarna när en större står på receptet. Jösses vilket jävla systen! Ursäkta mig Monica:)
Men så åkte vi till "vårt" favvoapotek och där hade dom RÄTT förpackning. När vi kom ut därifrån såg vi en lapp på dörren till frissan brevid att dom hade GRATIS elevklippning.
En chansning....men jodå hon hade tid idag:D
Visst det tog tid, men oj så noga hon var ....både tvättade, klippte och staylade och var jätteduktig. Ändå gick hon bara första året. Och hennes handläggare kollade hela tiden....Så hon frågade om inte jag kunde ge henne en chans också, Det var inte så många som vågade sa hon. Klart jag ställer upp för stackarn. Jag menar som mitt hår ser ut just nu kan det knappast bli sämre hahaha Så jag ska dit nästa fredag....sen att största anledningen är att det är gratis är ju en annan historia HAHAHAHAHA

Medans jag sitter och bläddrar i nån Se och Hör emellanåt så läser min dotter illustrerad vetenskap!!
Fattar ni?! Men det stod nåt rätt bra den här gången...nån forskning om det här med minne...
"När vi minns fel är det inte för att minnet sviker oss. Det är nämligen inte konstruerat för att ge korrekta bilder av det förflutna utan tvärtom för att föreställa sig framtiden"...+ lite till

Men fattar ni?!
Det här betyder ju att jag inte alls har Alzeimers light!!! Utan har fucking unbeliveble fantasi!!!! Skitsmart helt enkelt HAHAHAHA

Idag har jag suttit med pappa på hans balkong i solskenet och njutit av en Magnum. Tyvärr fick det mig att inse att han blivit sämre på kort tid. HAn kunde inte hålla i glasspinnen utan jag fick skrapa av glassen på en tallrik och äta med sked. Efter en stunds pillande utan att han fått i sig nåt frågade jag om han ville ha hjälp.Det är ju väldigt känsligt det där....Ja tack, sa han. Det gjorde mig rörd till tårar att behöva sitta där och mata honom.
Tanken slog mig att jag måste ta ett snack med personalen imorron. Dom klagar över att han äter så dåligt. Har nån kollat om han behvöer hjälp även där?!

På eftermiddan har min systerdotter Linda övningskört min bil. Med sin mamma som har handledar utbildningen. Men jag och Kicka satt i baksätet. Och Fia...Lindas syster. Kicka var alldeles blek och kallsvettig hahahaha
Men jag var lugn som en filbunke. Det fanns inte ens i min tanke att nåt kunde hända.
Vad skönt det känns....kom på att jag i flera dar(förutom igår kväll då) känt ett väldigt lugn och sinnesfrid.
Går omkring och ler fånigt , vet inte varför. Märker bara att folk ler tillbaka :)
Tänker på ett citat jag sett nånstans..." Varför inte ge en liten skänk, som att le från en parkbänk"

Nu väntar en av mina favvomiddagar....Kyckling på fredag det ända jag vill ha....Kyckling på fredag ....lalalala

Trevlig avslutning på veckan kära vänner....

Kommentarer
Postat av: Mariann

Hoppas kycklingen smakade bra! Sorry, men vi ses inte på träningen i helgen för jag ska till Stockholm i morgon. Brorsans 50-års fest. Men vi ses på tisdag.

2008-04-04 @ 22:47:37
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com
Postat av: Gittan

Buuuääää, snyft.....Ok då Marianne....ha det så trevligt i Stockholm:)
Vi ses vännen.
Kycklingen var kalas :P

Kram

2008-04-05 @ 10:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0