Värsta gnällkärringen!

Tänk jag som vaknade i morse glad som en lärka över att det var pysseldags och lite dansträning....sen blev inte dan som jag tänkt:(
Kom senare än jag tänkt för att jag belv tvungen att utföra några ärenden åt husbonden först....sen var dottern sur som ättika och lyckades dra ner mitt humör också.....fick aldrig tummen ur arselet med resultatet att jag fick absolut nada gjort....förutom att köpa en meter tyg!!
Jo ok...jag lockades till några skratt i alla fall....men inte så många

Hade bara ätit en ostmacka tidigt  i morse och blodsockret var väl under fotsulorna när klockan närmade sig 17.00 vilket bidrog till att humöret skönk ytterligare när det sen tillstötte hämtning av son innan jag kunde åka hem och laga mat.

Vid matbordet säger sonen att han vill hem direkt efter att vi ätit och dottern vill ha skjuts till kompis....där sprack nästa plan jag hade!
Om möjligt ännu surare satt jag mig i bilen och blev assur på några snorungar som for omkring och busåkte moped utanför huset.
Strax nedanför vår tomt ser jag sen hur det BRINNER i några lastpallar!
Jag gör en rundpall så det skrek i däcken...och sen skrek jag....på en stackars grabb som blev kvarlämnad av sina fega kompisar som drog iväg på moppen.
Dom skulle släcka genom att stampa på elden sa han....lycka till sa jag och åkte iväg ....medans jag larmade brandkår!
När jag kommit till nästa rondell ringde den andra sonen som var hos en kompis och behövde hem...så jag vände , hämtade honom , åkte tillbaka hem där det fortfarande brann och alla killar var åter samlade.
Lämnade av sonen....åkte uppåt vägen och mötte där brandbilen....såg hur killarna slängde sig på mopparn och åkte bakvägen för att smita....men nu jävlar hade dom skitit i det blå skåpet....nu var kärringen i krig!
Jag åkte och blockerade vägen så dom inte kunde komma iväg....gick ut och tog ifrån dom nycklarna och sa att nu väntar vi snällt här på "Farbror Blå"
Tänk ingen protesterade!

Men det måste hänt mycket saker samtidigt....till slut var branden släckt och brandbilen stannade....ut hoppade en MES til karl(trodde brandmän var macho!) och sa till killarna att det var dumt att leka med tändstickor och att dom inte skulle göra om det...och där stod jag och svor så det osade svavel!

Ok...jag åkte iväg och lämnade mina barn dit dom skulle och var tillbaka hemma efter ca 25 minuter. DÅ kommer polisen och undrar var mopedisterna är!!!
Leta vid affärscentret tipsade jag....går in och blir ombedd att åka och köpa snus!!!
Morrande sätter jag mig i bilen igen....och möter ett stort gäng ungdomar....bolmades på cigg, hånflinande....
Men så dyker en piketbuss upp(tut, tut åka pikebuss igen...fick jag inte göra:))
Och då blir dom lite spaka grabbsen....poliserna hör dom och skriver en anmälan om skadegörelse....och jag, jag pekar ut dom som var med och får berätta min story....får ett tack av poliserna och hundögonblickar av tonårskillarna, allra helst av ett par som jag ser att jag känner igen till både utseende och namn nu när dom fått av hjälmarna...

Åkte hem och slängde mig i soffan....TRYCKTE i mig en marabou mintchoko rulle på rekordtid....ungarnas fel det också! Eller hur?!
Kollade körschlaget....har knappt vågat nämna att jag ser på det och dessutom tycker det är skitbra!
Men nu har jag fått höra att många ungdomar tittar också:)
Har sagt från början att Brolle och Cans kommer etta och två....spelar inte så stor roll av dom vem som vinner....
Men jag måste säga att efter idag blir det nog Cans som etta och Lotta tvåa.....att sen Brolle är hunken, baben är en helt annan femma:P

Nu då...ja fan trot men nu känner jag mig rastlös....nu skulle jag vilja sy min klänning! Men det går ju inte! Jag kan inte själv utan måste få hjälp av värsta proffsen.....dessutom skulle det bli liiite jobbigt att sy för hand. Allra helst eftersom jag knappt kan hålla i en nål!

Ja det här blev ju inget långt inlägg.....ni har säkert redan slutat läsa hahahahaha
Näe jag får väl gå en runda i köket och bitchslappa mig  själv.....få lite ordning på satkärringen

War is over....peace and love

Kommentarer
Postat av: Mariann

Peace - Love - Understanding

Sov Gott!

2008-04-26 @ 22:34:20
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0