Vart tog dagen vägen?!

Ja jag hajar inte vart den här dagen tog vägen...på riktigt.
Ok lite sovmorron hade jag allt, men inte halva dan.
Har bara pysslat med lite tvätt, röjt lite i garderober och varit hos pappa.
FAst det tog lång tid iofs:)
Jag hade med smörgås, kex med ost, bullar och banankaka, kaffe och päronsaft.
Sen dukade vi upp på balkongen i solskenet och satt där läääänge.
Det var därefter jag tog itu med det här hemma, och det tog ju också ett par timmar.
Jag blev lite irriterad på att jag blev avbruten hela tiden av att familjen undrade vad det blev för middag.
När kroppen absolut inte ville vara med längre så var klockan plötsligt 19.00!!!
Ok, jag försår att dom var hungriga. Men min ork hade tagit slut för länge sen, gick på övertid.
Så det blev Rodis:)

Nu värker hela jag typ....
Det är så jävla pissigt när man vill ta itu med saker och röja men inte har orken!

Fick höra häromdan att en av mina hjärtevänner som haft familjeproblem(med sina syskon) fått rätsida på det.
JAg är så glad för din skull vännen, jag vet hur ledsen du varit.
Men det återstår fnurra på tråden i en del andra....tänker på er.

OM EN PERSON MAN TYCKER MYCKET OM INTE VILL GE EN CHANS ATT FÖRKLARA  -
ÄR DEN PERSONEN VÄRD EN NY CHANS?

OM EN PERSON MAN TYCKER MYCKET OM INTE VILL LYSSNA NÄR MAN VILL BE OM URSÄKT OM MAN SÅRAT, ÄVEN OM DET ALDRIG VARIT MENINGEN -
äR DEN PERSONEN VÄRD ATT URSÄKTA SIG FÖR?
ÄR DEN PERSONEN VÄRD ATT SJÄLV BLI FÖRLÅTEN?

OM EN PERSON MAN TYCKER MYCKET OM VALT ATT SE ALLT I SVART ELLER VITT -
ÄR DEN PERSONEN VÄRD ATT SES I DE REGNBÅGSFÄRGER SOM DU SER?

OM EN PERSON MAN TYCKER MYCKET OM VALT ATT HATA -
ÄR DEN PERSONEN VÄRD DIN KÄRLEK?

OM EN PERSON MAN TYCKER MYCKET OM VALT BORT DIG UR SITT LIV OCH SINA TANKAR -
ÄR DEN PERSONEN DÅ VÄRD ATT FÅ FINNAS KVAR I DITT LIV OCH DINA TANKAR?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fundera på hur man själv behandlat den personen...kanske inte är det bästa heller.

2008-04-20 @ 20:18:46
Postat av: Gittan

Angående den anonyma kommentaren så tvivlar jag på att du har en aning om vad jag syftar på.
För vad jag vet så känner du inte ens personerna det handlar om.
Och till M som skrivit dikten...jag tycker den är jättefin!
Dessutom så förstår jag inte varför folk som bara retar sig på vad jag skriver här ens bryr sig om att läsa!!!! Läs nåt vettigare som får dig att bli glad istället för att få blodtrycket att gå i höjden vet ja...

2008-04-20 @ 23:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0