Beskrivning av dagen av Gramisse och mig

013-Gittzyh i skogen gick
Rosor på kinden och solsken i blick
Läpparna små utav bär äro blå.
"Bara jag slapp så ensam här gå!"

Brummelibrum, vem lufsar där?
Buskarna knakar. En Grammis det är ..
Sömnig är Grammis. Men Gittzyh blir glad:
Å, en kamrat, det var bra, se goddag!"

Klappar så Grammis med händer små,
Räcker fram korgen: "Se här, smaka på!"
Grammis hon slukar mest allt vad där är:
"Hör du, jag tror, att du tycker om bär!"

"Var har du varit, sa Gittzyh glatt!"
"Vilat och vilat, och legat så platt.
Men nu är jag redo för höstens ståhej.
Leka och sjunga, tjollahopp tjollahej!"




Det hände på onsda´n
att jag for in till stan
och in på IKANO gick min lugna ban
Jag skulle träffa på
Tre rara flickor små
Kicka, Nilutt och Gramisse

Vi rörde våra kroppar sakta fram
och nådde så till Linds Cafè minsann
Men singeliduttan å tamigsjuttan
Mobilen ringde , jag blev skruttarg

En smörgås ville ner, men mycket vill ha mer
En kladdig kaka kan ej motstås när den ber
Om att få följa med, på upptäcksfärd och se
Mitt vackra inre, själ och sinne

Men säg den lycka som varar längre än en kvart
Min glada nuna försvann och blicken den blev svart
Singeliduttan å tamigsjuttan
Mobilen ringde, jag blev skruttarg

Vi hann prata lite grann, men inga ord jag fann
Vi skulle inte dansa mera med varann
Det var just det dom sa, det kändes inget bra
jag saknar dom nu långt härinne

Men sjunga ska vi göra månitro
så man får ta det här med lite sans och ro
Singeliduttan,å tamisjuttan Mobilen ringde
Jag blev skruttarg

Jag hann ju knappast med
Att tugga, svälja, le
och tungan hade bränts om det hade varit te
Jag måste rusa upp och gå till strid som tupp
För min familj den bara DAMP:ar

Dom klarar ingenting om inte jag är där
En timme utan mig är ett helvetes besvär
Singeliduttan å tamigsjuttan
Batteriet dog, nu är jag utan(mobil alltså)

(om ni inte redan listat ut det så är den översta biten skriven av Gramisse och den nedre av mig....ni kan säkert räkna ut melidierna vi haft i bakhuvdet också)


Kommentarer
Postat av: Saraa

Vet du någon bra film ? Tipsa mig gärna om den på min blogg

2008-08-20 @ 18:16:58
URL: http://nojjsan.blogg.se/
Postat av: Denise

Vill du vinna en ny design?? Kolla in på min blogg för mer info!!

/denise

2008-08-20 @ 18:24:11
URL: http://finastt.blogg.se/
Postat av: Teela ♥

Nu har jag ny blogg & bloggnamn

2008-08-20 @ 18:24:56
URL: http://www.metrobloggen.se/teela
Postat av: Mariann

Vad jag förstår kommer jag också att sakna några på dansen. Tråkigt! Det var ju otur att batteriet inte dog tidigare hihi. Du kanske behöver träna familjen till att bli självständigare? Skämmer du bort dom? Det ligger väl i vår natur men behöver tuktas ibland, tror jag. Ta hand om dig själv också!

2008-08-21 @ 03:25:00
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0