Dagens rapport

För ett dumt huvud får hela kroppen lida sägs det ju.....
Och jag är nog fan dummare än jag trott
Fattar inte att jag utsätter mig själv för vissa saker när kroppastollen är som den är....men, men
Är det tradition så är det...hmmmm

11.10 hade vi parkerat bilen vid idrottsplatsen i Skänninge och var inne på själva marknaden.
När jag krumelurade mig ur bilen och började halta iväg sa en äldre parkeringsvakt som stod där:
- Är det överhuvudtaget någon idé att ge sig in på marken när man haltar som du gör?
- Det kan knapptst bli sämre, svarade jag. Du ska se när jag kommer dansande tillbaka om några timmar.
Han bara skakade på huvudet!

Första timmen gick ändå hyfsat. Mycket roligt att titta på. Hittade lite ny, annorlunda saker
Sen började smärtan bli outhärdlig...solen tittade fram och svetten lackade.
Eftersom det ösregnade och var 12+ när vi åkte hemifrån så var jag ordentligt påpälsad för att inte bli "sjuk"
Knalle efter knalle hade liknande saker tyckte jag ....men ungarna ville titta mera. Jag orkade nog inte ens registrera om det kom nåt "nytt" emellanåt

Ibland såg jag någon bekant...vände snabbt bort huvudet och gick vidare. Orkade helt enkelt inte ens stanna och prata! Fattar ni?! Ville bara vidare så jag skulle få åka hem snart....vilket inte heller är likt mig.
Älskar marknader lika mycket som solen i vanliga fall....

När vi närmade oss närmaste vägen till bilen sa jag:
- Nu sätter jag mig här och väntar medans ni tittar vidare!!! Och där satt jag i en kvart....sen var dom klara och ÄNTLIGEN gick vi mot bilen.
Efter att ha uthärdat 6½ timme på Skänninge marken var jag på väg hem.
Hem ljuva hem!!!

Och idag tog jag hjälp av hemhjälpen med middagen....Mamma Scan....och snabbmakaroner.
Nu ska jag avklara bloggen lite snabbt och sen inte soffläge.
Det blir nog ett starkare piller till natten idag....och lite extra Heat Lotion....och två varv på massagemadrassen

Som ni säkert förstått så har jag inte så gott om pengar....absolut inte till att slösa på någon marknad!
Nu hade jag tömt min småpengsburk.....och lyckades göra FYND!!! Som jag aldrig trott....

Jag fick en väska , en liten ängel, en fleecetröja och örhängen i present av Kicka(jösses så bortskämd jag blivit med presenter av snuttan det här året!! )

Sen köpte jag strumpor....det behövdes verkligen! Har mest bara en kvar av alla min mönstrade
Och gammeldags gräddbullar.....det behövdes verkligen.....eller kanske inte

Men nu till fynden....hittade kläder till tävlingen(om jag nu ska va med) för 30:-/plagg!!!!!!!!!!!!!
NYA kläder med prislappar kvar som var på betydligt högre belopp kan jag säga.

Smakat korv som gjorde att jag trodde det brann i svalget! Är inte förtjust i korv men den här hette "Cowboyland". Så jag var ju tvungen, det förstår ni va?!

Så trots allt är jag väldigt nöjd med dagen. Vi har haft en härlig dag tillsammans.....fått mycket frisk luft...ordentligt med motion.... förstått att det finns dom som går långsammare än jag....insett att man är glad över att vissa saker bara händer en gång om året....blivit uppmärksammad på att man är dummare än man trott....
Fast det sista lär jag ha glömt inom en mycket snar framtid....så jävla dum är jag!!

Detta var dagens rapport från Gittzyh, Skänning/Linköping , Sverige.....over and out.

Kommentarer
Postat av: Helene

Vi har också varit i Skänninge idag. Säger som du, att man aldrig lär sig. Sitter här nu med onda fötter och en mycket sliten kropp.

2008-08-06 @ 22:50:16
URL: http://heleneedman.blogg.se/
Postat av: lotta

låter som en riktigt hård dag,6 timmar hur orkade du ?? men som sagt var de e ju bara en gång om året.

kramisar lotta,

2008-08-07 @ 10:21:08
Postat av: Mariann

DET FINNS INGA OM!!! BASTA! OCH ANMÄLAN TILL CHALLES SOMMARWORKSHOP BASTA!!

2008-08-07 @ 21:00:52
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0