Det stora taberöset i Ullstämma

Hantera


Ja vi var ju på kalas igår....hos våra goda vänner Krister och Lillemor...för att fira hennes födelsedag
Det var nog nog mera mat än när det var kalas i Katthult!!!!!!

Det började kl 14.00 med lunch.....Tacopaj, grönsakspaj, smörgåstårta och sallad
Efter det följde kak och tårtbuffé
Under den här tiden var där ganska mycket folk....mest släktingar och så....vi



Lillemors mormor var en rolig gumma....hon satt ute hos oss och skrattade gott och våra infall.
Vi trotsade regnskurarna, det fanns ju trots allt ett nyuppsatt tak över uteplatsen
Och jag hade klänning hahahaha en lång som till slut blev ganska blöt nertill.

Runt kl 20.00 var det grillat med klyftpotatis, sallad, bröd och ost.

Under hela denna tiden hann man knappt ta en klunk ur vinglaset förrän någon fyllde på
Kanske var därför jag inte tog på mera kläder(eller bytte rättare sagt) förrän jag var dyngsur av regnet...höll ju värmen inombords ändå hahahaha

Kicka grillmästarinna fick sköta om grillen så vi fick kanonmat
Men då ösregnade det och trots att hon fick ett parasoll över sig så droppade det ner och nästan släckte grillen!
Så jag stod med paraply för att vi skulle få färdiggrillat....med resultatet att jag blev våt rakt igenom för paraplyt höll jag ju över grillen

Det blev en hel del turneringar i Guitarr Hero och Buzz

Lite skönsång också

Sen hejade jag på brorsdottern och med familj på andra sidan häcken.....hade med kåldolmar till snuttis som hon längtade efter ...eller är den lilla kycklingen innanför tröjan som vill ha kanske?



En jättetrevlig och rolig kväll blev det!!!



Jag vet inte vad som hänt på "ålderns höst"....har börjat få en förmåga att ALLTID komma hem så sent när jag varit på fest. JAg som vanligtvis är kvällstrött....
Runt halv tre igår igen....eller idag rättare sagt
Och hade det inte varit för att vår chafför var trött så hade det nog blivit frukost också ...brevid fårhagen hahaha

Nu får jag vila lite i veckan för nästa helg är det partaj med "brudarna" igen......har fått erbjudande att sova över så jag inte känner mig ivägkörd hihihihi
Värdinnan är nämligen den som ALLTID går hem eller går och lägger sig först av alla på våra "möten" HAHAHAHAHA

Skänning marken i veckan också.....oj vilken långpromenad jag kommer få då!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Dem där kåldolmarna är jag riktigt sugen på! Dem ligger i frysen och skriker efter mig varje gång jag går förbi. Tack så mycket! Och va fint ni sjöng igår när ni sjöng för lillemor! =)



Kramar Jeanette

2008-08-03 @ 14:17:25
Postat av: helene

Det låter som ni har haft det jätte trevligt. Rödvin är aldrig fel,mums!

2008-08-03 @ 21:13:48
URL: http://heleneedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0