Nu är kvällen här....

Och det känns heeelt ok faktiskt
Kanske var en och annan som fundrade på om jag skulle hamna på psykjouren idag hahahaha

När Kicka vaknade var hon inte så pigg direkt men ändå lite rastlös.
Så hon bestämde sig för att ha öppet en stund på sin loppis. Jag följde med för att hålla henne lite sällskap.
En loppis är ju typ en affär....och en affär är ju typ ett serviceyrke...och i ett serviceyrke så måste man ju alltid ha ett leende på läpparna och en honungsdrypande röst

Den ena efter den andra dök upp i garaget....dom flesta tittade runt....en del handlade lite....många hade varit där förut och fått sig en pratsund med dom "trevliga flickorna" och tittade därför in igen.
Det kändes gott att höra....att trots att det bara är en loppis så kommer folk tillbaka för den trevliga personalens skull!

Vi har avverkat prat om både väder och vind, sjukdomar och så var vi ju tvungna att skoja till det lite

Och tänk att så lite kan göra så mycket?!
Att känna sig "tvungen" att le och vara trevlig gjorde att jag kände mig på bättre humör.
När man sen blir bemött på samma sätt så ökar ju välbefinnandet.

JAg gav mig iväg för att hämta mamma....innanför entrén hos pappa mötte vi min storebror och hans fru.
När vi kom in till pappa var där fullt hus , av mina farbröder med fruar.
Så det blev ett litet släktkalas....med massor av fika för pappas del hahahaha

Vi hade en trevlig stund.....och jag fick två filmer av Lotta (svägerskan) ...mina favvisar just nu....
"Alvin och gänget" och "Ps I Love you"
Så nu kan jag först gråta mig sanslös och sen skratta .....eller tvärtom...vilket jag nu känner för

Jag och Kicka hade fått fribiljetter på förhandsvisning på bio på "Ps I love you"....tror sällan hon skämts för mig så mycket som den gången

Jag både skrattade högt, grät så jag hulkade och största delen av tiden bara rann tårarna nerför kinderna
Hon satt demonstrativt med armarna i kors och lutade sig åt andra hållet....hahha
Därför får jag numera gå ensam på bio om jag vill gå.....

Jag vill också poängtera att tack vare en del gulliga människor här på netlog som kommenterar, skickar meddelanden med en massa snälla ord och lite tokigheter hahahaha....så lättade det på trycket redan efter att ha läst det.
Så tack snälla rara vänner för att ni finns....ni vet vilka ni är!!!!

Trots en dålig start så blev det en bra dag ....tack vare en hel höööög med både kända och okända
människor

Frid och fröjd från en som är ganska glad och nöjd....

Kommentarer
Postat av: lotta

får oxxå tacka för en väldigt trevlig dag,det var såå kul att träffa er o gratta far din,mycket skratt blev det ju,men det blir det ju alltid i ditt sällskap :) och det behövs i dessa dagar



kramisar //lottan<3

2008-08-10 @ 21:58:47
Postat av: Tess

PS I love you är OTROLIGT bra såg den här om dagen.. satt här i soffan och kände mig rätt liten i världen och för tillfället lätt ensam.. tänk va en film kan få känslor att svalla...

2008-08-11 @ 20:41:50
URL: http://lhctess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0