Nu ska här röras om i grytan!

Jag har ju ett flertal gånger berättat här om min pappa och hans boende.
Tre gånger under en vecka har det stått i loklatidningen (corren) om just det "hemmet"
En man som bor våningen över pappa har gått ut i media att han inte fått komma ut på 19 dagar.

Cheferna har sagt till tidningen att gamlingarna får gå ut tre gånger i veckan....men att den kanske varit lite si och så under sommaruppehållet från resursbanken.

Stadens politiker svarade att PERSONAL ska gå ut med dom som vill tre g/v...resursbanken ska bara vara grädde på moset.

Jag mailade två av repportarna och berättade hur ofta pappa får gå ut....dessutom lite klagomål som jag lämnat men som nonchaleras av personalen.

Nyss ringde telefonen här.....det var en av cheferna på Kosmo(företaget som driver äldreboendet)
som vill ha ett möte med mig nästa vecka för att få veta hur jag tycker att pappa har det hos dom mm

OOOOOOoooooooppppsssss!!!!!

Men jag har skrivit ner och tänker berätta om alla dom gånger jag gått gråtande därifrån för att han bla sommartid när solen skiner ligger nerbäddad för natten istället för att tex sitta på balkongen när klockan inte ens är 17.00
När jag fått kasta jordgubbar som stått på hans sängbord med ett tjockt lager mögel och fullt med sumpflugor surrandes runt ansiktet

När vissna blommor står i stinkande vatten...eller när blommor får kastar för att dom inte blivit vattnade

När frukt får kastas för att personalen inte fyller på hans fruktfat utan gömmer undan frukten för honom

Att dom som sköter hans dagliga hygien inte uppmärksammat hans sår på fötterna!!

mm mm mm

Kommentarer
Postat av: Babben

BRA!!! Ta upp allt, hör gärna av dig om tid för jag följer mer än gärna med på detta möte.Har själv en del jag skulle vilja fråga om.



Kram

2008-08-28 @ 12:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0