Ringrostig

Nu är det dax!!!
En helt nystartad kör börjar sina allra första övning idag!

Skräckblandad förtjusning måste jag säga.

Lite pirrigt....ligger gammalt groll och gror bland "gamla" deltagare?
Hur är dom nya?
Hur är nya körledaren??!!
Funkar övningslokalen?

Hur kommer jag känna? VILL jag va med och sjunga igen?!
Har ju liksom kommit av mig...har inte tagit en ton sen december när hela världen rasade samman för att kören jag var med i las ner
Den var min ventil, mitt andningshål för att orka.....
Men nu har linedancen tagit över den rollen!!!!

Kommer jag orka och ha vilja att hålla på med båda?

Samtidigt är det spännande att få vara med från början ..återigen. Den förra kören var jag också med i från allra första övningen....och så i 10 år framåt.

Ska bli kul att se alla gamla godingar igen

Har ju dock ett problem....hörselproblem vilket gör att jag helt enkelt inte hör vissa toner.
Så det blir falskt när jag ska försöka mig på att sjunga. Tyvärr för dom krakar som står närmast....men annars märks det inte så mycket för vi är så många!!
Och det är det som är så bra...att man kan va med fast man inte är så duktig
Bara för att det är kul....precis som med linedance!!

Blir nog en rapport framåt kvällningen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0