Upprörd och sliten!

Det är väl själva fan att man ska behöva bli så upprörd på torsdagseftermiddan så att blodtrycket närmar sig kokpunkten !

Jag har skrivit sida upp och sida ner med klagomål och lämnat in till vårdhemmet där min lilla pappa bor...om nån överhuvudtaget läser så skiter dom i det kan jag säga.

När han flyttade in så frågade en kvinna om det var nån mat han absolut inte äter....vi fyllde i en lista och så skulle han få annan mat....FUNGERAR INTE! Det sista målet på dagen får dom rnt 16.30-17.00
Sen blir han nattad....oftast hungrig. Därför han alltid vill ha bananer på sitt sängbord.

Ibland när jag kommer har personalen gömt frukten i ett skåp han inte når själv.
"Han ska inte äta sig mätt på bananer när han inte äter mat!"

Idag när jag kom kände jag inte igen rummet. Total home makeover!!! Ommöblerat så det heter duga!

Jag bara stod och tittade...."Va fint" sa jag sen.
"Tycker du , sa min far" Det tycker inte jag....ingen har frågat mig och jag vill ha det som du gjorde det.
För det första hade dom plockat ut hans nattygsbord från rummet
Nu kunde han inte ha sitt fruktfat vid sängen...eller sin festismugg....glasögon ....näsduk mm
Dom hade flyttat bord, lampor och fläkten jag köpte förra veckan.

Jag möblerade om allt igen vilket resulterade i att jag knappt kunde ta mig till bilen.
Men pappa var nöjd och tacksam....och bananer hade han inom räckhåll igen!!!

Jag passade på att skriva både i hans kontaktbok + klagomål på två sidor som jag lämnade in på kontoret när jag haltade förbi.
Tror inte detta resulterar i någonting....men en principsak.

Fick tag på en sköterska och sa att pappa fortfarande klagara över värk...frågade vad han får för smärtlindring.
"Han har sååå mycket mediciner, sa hon"
Jo men ingen smärtlindrig, sa jag

Jag lämnade Panodil på hans bord och när jag kommer i morron vill jag höra att han fått dom!!!!!
Sen gick jag.

Om jag bara hade ork och möjlighet så skulle jag vara hela dygn hos pappa för att se hur verksamheten fungerar förutom det jag sett!!
Men vem skulle sen göra något åt det jag rapporterar om??!!
Inte personalen på plats i alla fall...Politikerna?! Skulle knappast tro det!

?

Kommentarer
Postat av: lotta

du de där va j..ligt illa.vad sa de till försvar de kan man ju undra,du gör ett jätte jobb de ska du kredit för.

2008-08-07 @ 20:27:11
Postat av: I-L

Jag blir så för...ad så att håret reser sig mer än vanligt när jag läser din blogg. Vad har dom för rättigheter att röra om hos din far när han inte vill. Han har all rätt att äta sin frukt om han blir hungrig eller sugen. Undrar om dom som jobbar natt inte fikar eller tuggar i sig något efter kl17.

Du är en klippa Gittan, jag beundrar dig att du orkar med... Kramar i massor till dig från mig:)

2008-08-07 @ 21:20:20
URL: http://illi.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ja du hjärtat....jag blir gråtfärdig när jag läser detta och är så tacksam för att min mamma bodde där hon bodde....och med den personal hon hade även om jag oxå var där varje dag så vet jag att hon hade det bra även om jag var iväg på ngt. Gå till corren och berätta din story och hur din far behandlas...Fan jag vill INTE bli gammal och hamna på ett hem, då dör jag hellre knall fall hemma! Du är en klippa och hur du orkar frågar många...jo man gör det när det gäller ens nära och kära!!

Puss gumman!

2008-08-07 @ 23:09:13
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0