Hej mitt vinterland.....

Inte mycket sömn i natt heller!!
Värk, körsånger, luciasånger och det blandas med lite linedancesteg

Klockan ringde 4.30 ...tittade ut genom fönstret och möttes av en så vacker syn så man nästan blev frälst på kuppen
SNÖ!

For runt som en skottspole för att vakna till och få lite rörelse i den stela kroppen.
Värma upp dom, efter igår hesa, stämbanden.
Tyst för att inte väcka övriga i familjen.

Sista kollen...glitter, ljus, lucialinne mm

Ut och sopa fram bilen...och det var som jag trodde HALT!
Så det tog lite längre tid än vanligt att köra för jag tog det väääldigt försikigt på den kurviga vägen.



In i det varma mysiga huset och byta om och samla ihop oss....och så börjar vi gå nerför trappan sjungandes "natten går tunga fjät...."
Så mysigt att man får lite gåshud. Det hände flera gånger att jag fick en rysning längs ryggraden.
Det var det klart bästa programmet vi haft. Och det gick så bra
Vi blandade skoj med allvar....och folk skrattade, torkade en tår och LOG


Späckat sångschema, eller vad sägs om bla...Lucia, du strålande brud...Staffan stalledräng...Jul, jul strålande jul....Pappa får aldrig träffa Tomten....Bjällerklang....Rudolf med röda mulen...Mössens julafton....Önskelistan....En stjärna lyser så klar....Tänd ett ljus och låt det brinna....sen var det ett par till som jag glömt nu
Men jag hade lyckats lära mig mycket utantill och det underlättar ju...man får lite mera kontakt med dom som lyssnar/tittar då också.
Vi fick så mycket beröm när vi var färdiga...massor av applåder.....och varsin "Tomtesäck" med godis
Sen skulle vi få fika....skinksmörgåsar, bulle, sockerkaka, bondkaka, pepperkaka och morotskaka...och skimtomtar

Men vi skulle ju åka till kyrkan och äta det som Pia fixat
Av ren artighet så bänkade vi oss bland folk och tog lite att dricka i alla fall
När vi sen kom till kyrkan fanns där....köttbullar, sylta, rödbetssallad, 2 sorters sill, skinka, ägghalvo med majonär och räkor, olika ostar, bröd och kex....
Ni förstår vilken tur att vi inte åt nåt innan hahahahaha

Var jättehungrig så dags men kunde inte äta så mycket som jag skulle velat....snåläta liksom hahahaha

Nu ska den här lussefirande bruttan ta en vil på soffan, tycker jag gjort mig förtjänt av det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0