I love Christmas, MER JUL!

Ha vilken succé det blev för vår nya kör!!!!!



Vi har ju bara haft sex stycken ledarledda övningar, ett maffigt verk att lära oss och VI FIXADE DET
Visst, några småmissar här och där...någon som inte hittade sin stämma i nåt oande eller så
Men vem bryr sig??!! INGEN!
Tror inte att nån mer än dom som stod närmast och personen själv märkte det
Och artisterna var så glada och nöjda med oss....liksom våra underbara körcoacer varv den ena dirigerade oss och den andra hjälpte till att sjunga.

Vid minglet efteråt fick vi höra så mycket fina kommentarer från publiken. Några kände igen vissa av oss från vår förra kör och sa att det här var det bästa vi gjort.
Och jag lyckades tom fixa ett "jobb" åt oss i en annan kyrka till våren.
Ett par som redan innan konserten nappade mig och Nilla och tyckte vi var såååå snygga hahaha
Frågade om vi inte kunde komma och sjunga hos dom, för det hände inte så mycket där

Snygga ja....och det där med kläder. JAG, som enväldig härskare(jag som var kontaktperson mellan artisternas manager och kören fick bestämma) hade bestämt att i år ska alla vara svartklädd från topp till tå, förutom att alla damer skulle ha en glittrig röd scarve. Dom syddes av en tygbit och Gramisse var så snäll så hon sydde upp allihop!!

Synd att ingen tidningsnisse var på vår konsert när man läser vissa recentioner....den här hade allt det somdom brukar efterfråga....allsång, julkänsla, lite överraskande(jazz/blues) både kända och okända...O Helga natt....Kassiska julpsalmer......och så körens egna där vi aldrig nånsin fått så mycket applåder.
Decembernatt/Halleluja där jag tror att allihop i kyrkan fick gåshud...jag fick det garanterat!
Och min oerhört kritiska dotter fick det Hon sa för övrigt att det var det bästa hon hört...denna konserten i år!

Mer Jul, där vi pyntade oss lite och sjöng sådär lite busigt hahaha Många glada miner i publiken då.
Och så klart när Magnus sjöng sin i love Christmas(I love Europe med ny jultext)

ML013 Mariann och min dotter hjälpte till att jobba lite för att underlätta för oss kördeltagare, Dom sålde biljetter vid entrén samt rev biljtter vid insläpet. Ett jättetack till er!

Efter konserten gick vi nästan allihop till Hotell Ekoxen där jag blev bjuden på en jultallrik. Tack vännen!!
En tallrik med lite kalla rätter till att börja med, sen bars det in stora fat med köttbullar , revben, prinskorv och Jansson!
Proppmätta blev vi. Lite öl och vin slank ner. Vi skrattade så vi hade ont i magen
Runt tolv så blev visst alla förvandlade till pumpor eller nåt....för då var det natti natti,
Gramisse och jag satt kvar demonstativt. Fick vi stanna till kl 3 så skulle vi väl inte gå hem när vi hade så trevligt?!
Så Mats, Åsa och dotera stannad och höll oss sällskap. Vi fick flytta över till barsidan där Grammis tyckte vi skulle sätta oss under det runda bordet Under?! Nytt skrattanfall.....
Sen orkade inte Åsa mer efter en stund.
Vi såg hur dom dukade fram för hotellfrukosten så vi sa att vi kanske ska stanna tills dess.....men när Grammis hade gnuggat bort allt sitt smink, blivit väldigt blek och man SÅG hur många köttbullar hon ätit när hon gäspade så ringde vi efter skjuts

Så när klockan slog tre la jag mig i sängen, mätt...nöjd...glad....belåten och bara otroligt LYCKLIG!
Plötsligt känns det långt till nästa år....nästa julkonsert med gänget


Kommentarer
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Usch så avundsjuk jag blir!!! Lovar att till nästa termin är jag med...skulle så gärna varit där och lyssnat men jag missade ju allt med datum och biljett inköp:(...



Vad jag tagit för att komma på mitt lilla inlägg igår? en massa nypa av långtråkighet:)

2008-12-20 @ 15:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0