Pysseldag

Åhhh så mysigt det är på våra pysseldagar med dansvännerna

Det händer så mycket olika saker på våra träffar....inte bara en syjunta liksom.

Idag har några roat sig med att göra kristallmönster på sina kläder, någon har "pyntat" en skjorta, det har sytts kjolar och tävlingsklänningar för glatta livet.

Några har gjort smycken. Någon en drömfångare.

Och så finns det vissa som inte får nåt gjort som vanligt
Alltså, jag KAN inte sy och är ingen fantastisk pysselmänniska överhuvudtaget. Jag lyckas inte så bra med det jag försöker mig på så....jag låter oftast bli
Fast jag har massor av idéer hur jag skulle vilja ha klänning, kjol och top, men jag kan inte göra verklighet av dom

Men jag har tittat igenom en monsterhög med mönstertidningar för att hitta tips och idér. Tack Mello för det
Sen hittade jag ett mönster på en body som jag faktiskt lyckades rita av



Sen har jag mest vandrat omkring från rum till rum och PRATAT hahaha och ätit....och så hittade jag ett tomt rum....Challe satte igång musik och så ....ja....vi kunde ju inte hålla oss
Vi dansade oss svettiga helt enkelt, medan resten satt och knåpade så tappert.



Plötsligt var det mörkt utanför fönstret och jag var tvungen att åka hem för att laga mat till familjen....tänk att jag kunnat spendera 7 timmar på att göra ingenting vettigt HAHAHAHAHA
Det måste nästan vara värt en bragdmedalj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0