Värsta ångesten över

Ja så blev det julafton ändå...vilket det ju blir varje år
Vad man än tycker om den saken.
Det blev en bra julafton trots min oro och ångest innan. Fast nog kändes det i modershjärtat när mina annars så förstående barn med besvikelse i rösten konstaterar att det var deras julklappsfattigaste jul sen dom föddes.
Själva hade dom investerat sina surt förvärvda pengar till att köpa julklappar till mamma, pappa och mormor
Vilket naturligtvis gav mig en ännu större klump i halsen.

Men rörd är väl ett rättare ord för hur jag kände mig denna jul.
Dan före julafton hade en "ängel" dykt upp.....vilket resulterade i en minijulskinka, köttfärs till köttbullar, korv, broccoligratäng, en liiiten jansson, ägghalvor, en burk sill, grönsaker, julmust och varsin rea t-shirt och godis till barnen
Dessutom dök en "Tomte" upp Snarare Tomtemor skulle jag vilja säga, med paket till alla....strumpor till alla herrar och trosor till damerna. Så nu slipper jag gå i dotterns avvlagada tills dom bokstavligt ramlar sönder hahaha. TACK snälla Dessutom glögg!

En annan Tomte lämnade en halsduk till dottern, kalsonger till ena sonen och strumpor till den andre....mannen fick en kudde och kalsonger och jag fick en kudde
TACK snälla
Av min ena son fick jag en tunika, av den stora sonen en bok och 100:-, av dottern fick jag hårsnoddar, en nagelgelé för "split nails", presentkort på Kapp Ahl och 150:-
Förstår ni då att man skäms och nästan gråter, när man inte kan ge tillbaka. Till sina egna barn!!!


Men innan vi öppnade dessa julklappar på kvällen så hade jag ju fixat med mat(eftersom jag inte kunnat göra det tidigare) firat jul med pappa på hemmet, hämtat stora sonen och mamma....skjutsat dottern som sålde sin kamera på blocket haha.....varit Tomte hos en familj(medan dom här hemma drack lite glögg och såg Kalle)...jag hann se lite på Kalle i alla fall

Ett av dessa stackars barn jag tomtade för känner mig ju!! Han kommer va så förbannad och sparka mig på smalbenen den dan han förstår att jag lurat honom gång på gång hahaha
Jag kan inte förstå att jag lyckades ...i år igen Men han är för söt och pratar som attan och berättar halva sitt liv för Tomten. Det gäller att bita sig itungan och spela med
Skägget var för stort i år, det blåste liksom upp när jag andades...så jag försökte undvika det så mycket som möjligt hahahha. Tänkte hela tiden att NU ser han snart vem jag är!

Efter Kalle och hans vänner åt vi mat och dukade undan....skjutsade hem dom som ville hem till sitt.
Mannen mådde inte bra och ville inte ha mer främmande så jag och barnen åkte till familjen Järlefalk och spelade lite kort och charader
Klockan var för mycket för att våldgästa Mariann. Vi får träffas i mellandagarna och mysa lite. Utan att behöva titta på klockan.

Hem och satte mig i soffan framför tv:n med en smörgås och en apelsin.
Och grät en skvätt till Armageddon...gör jag varenda gång
Kan hända kom det en skvätt extra denna julaftonsnatt.....av tacksamhet, av rörelse och av att äntligen kraven släppte lite.

Kommentarer
Postat av: I-L

Tack för att ni kom i går:) Alltid lika roligt att träffa er.../Kram

2008-12-25 @ 15:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0