Gammaldags mys

Idag vaknade jag till oväder. Åska och regn. Ville dra täcker över huvudet och sova tills jag själv ville gå upp, men men
Dottern ville bli väckt för att öppna sin loppis, jag åkte till mamma med mat och pratade en stund.
Sen hoppade jag in i duschen, löste av Kicka så hon kunde göra sig i ordning.
Vi skulle ju iväg och fika med min karls chef och fru idag.

Jag blev alldeles rörd bara vi stannade bilen utanför deras sommarställe...ett litet soldattorp med gärdsgård runt tomten...lågt i tak och så mysigt!
Regnet vräkte ner utanför men därinne brann det i öppna spisen!



Blev helt betagen av hur det såg ut invändigt....




Ett litet skåp i ena hörnet fångade också min uppmärksamhet....



"Fikat" bestod av kokt potatis och morötter, kycklinggryta och gelé..dessert iform av kladdkaka och vaniljvisp.
Sedan blev det kaffe och vetelängd+kakor.
Tur att jag inte ens hade ätit frukost idag hahahaha

En rundvandring i trädgården resulterade i två sorters körsbär i burkar, krusbär och rabarber.
Här vankas kräm och soppa i långa banor

Timmarna flög iväg med dom trevliga människorna och snart var det kväll och började mörkna.
Vi begav oss hemåt för en stunds filmtittande.

När vi nästan var hemma....på vår lilla väg upp till huset så blev jag fångad av "trolsk dimma" över åkern...vackert tycker jag. Ser nästan ut som en sjö från håll.....på vissa ställen.....






Nu håller ögonlocken på att falla igen...

Imorron är det påhälsning hos pappa som gäller. Brorsan ska följa med

Hoppas Lotta firat sin födelsedag ordentligt idag...GRATTIS än en gång

Jag är nöjd med min dag idag också.... Tänka sig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0