Kronblom

Det är en härlig gubbe det!
Ligger på soffan och drar sig....idag har jag varit en Kronblom!

Segare än tuggummi....och knäck....fast långt ifrån lika söt hihihi
Vaknade flera gånger inatt igen av att jag inte fick luft. Skitläskigt
Sen blev jag väckt av ungarna som hade kompisar här på "lan"....det är ju också ett jäkla nöje!
Telefonen ringde tre gånger inom loppet av tjugo minuter i morse när jag sov som bäst.
Från karlns jobb - igen. Dom verkar inte klara nånting där. Får man längre semester när man hela tiden blir störd?!

Jag låg kvar tills kl 11.00 Kände mig sjuk Småyr, hängig.....
Jag hämtade tidningen, satte igång kaffebryggaren och ställde mig i duschen.
Väckte alla barn och lämnade ett tuungt besked till familjen.

IDAG MÅR INTE JAG BRA, ALLA FÅR SKÖTA SIG SJÄLVA, JAG VILL VARA I FRED!!!(Förutom att jag lovat skjutsa ena sonen till ett möte)

Sen plockade jag fram frukost TILL MIG.....plockade bort EFTER MIG.....
La mig på soffan och läste.
JAG har valt middag utan att fråga vad nån annan vill ha....duger det inte kan dom göra eget idag.
Sovit i två timmar .....och nu väntar jag på att få lite i magen...
Köttfärslimpa, potatis, herrgårdsgrönsaker och grönpepparsås.
När jag ätit så ska jag lägga mig på soffan igen!

Har inte ens plockat ur diskmaskinen från igår, så det står disk i hon och på bänken.
Jag VET att det står där, men fast jag gått förbi flera gånger så SER jag den inte.

Orkar inte ens känna mig värdelös och ful och fet idag....är bara tacksam över att det finns kläder med resår och att min våg fortfarande är trasig.
En stor eloge till alla dessa underbart duktiga människor som orkar hålla efter vikten. Och en kram till alla vackra människor, för att ni finns och att jag kan titta på er.
Och till alla underbara människor som ändå finns i min närhet,både in reality och i cyber, trots att jag är som jag är....skulle vilja ge er alla en STOR


Kommentarer
Postat av: Helene

Jag vet hur det känns att ha dessa onda dagar, hoppas du får en mindre ond dag i morgon...Du vet väl att det vackra sitter inte på utsidan utan på insidan...

2008-07-08 @ 20:36:13
URL: http://heleneedman.blogg.se/
Postat av: Linda

tummen upp för dig Gittan! du måste ta flera "ledig-från-familjen" dagar och ta hand om dig själv mer. visst, du gör mycket för din familj och andra hela tiden. men om nåt skulle hända dig, vad skulle dom göra då? (det där kan ha låtit liiite fel, men jag mena åt det braiga hållet :P) ta hand om dig :)

2008-07-08 @ 21:51:48
Postat av: Gittan

Linda: Tack gumman...var rädd om dig själv!



Helene: Tack för dina ord...men vissa dagar är inte ens insidan vacker.

Hoppas du mår bättre!

2008-07-08 @ 23:54:38
URL: http://gittzyh.blogg.se/
Postat av: Helene

Hej Gitta! Du känner igen mig från kören i skäggetorp och Kristina är mina barns faster.

2008-07-09 @ 15:57:10
URL: http://heleneedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0