Sol - babydoft - nostalgi

Ja det är väl en bra sammanfattning på min dag. Som blev en riktigt bra dag.

Började med att kliva ur sängen och gå direkt ut och sätta mig på altan solskenet.
Bäst att passa på nu i dessa monsunregntider....man vet aldrig hur länge det varar,

Så gick jag in och pysslade lite, följde med Kicka till sin loppis och plockade lite.
Plötsligt kommer en reporter och en fotograf från Corren(östgöta correspondeten som är vår morrontidning)
Dom hade fått ett tips och tänkte göra ett repotage och dottern och hennes påhitt att lösa sommarjobb när kommunen inte kunde hjälpa till att erbjuda och hon blev lurad på två som hon själv sökt.
Ska bli intressant att läsa.....men lilla gumman som inte gillar uppmärksamhet blev alldeles ställd.
Körde iväg mig, ville vara ensam med dom....och det vet man ju hur såna kan vända på saker sen när dom skriver....så jag hoppas för hennes skulle att just dom här var ok!

Ja sen skulle jag handla lite och stötte ihop med ett par kompisar till sonen som just blivit föräldrar.
Ok lite ågren har jag haft för att jag inte åkt till mamma och pappa idag, men jag kände att jag ville göra nåt annat när det erbjöds.
Som att gulla, dofta och gosa med en liiiiten babypojke vid namn Daniel. Två veckor gammal och med en vikt på 3,2 kg. NU. Så det var ingen stor gosse.
Hade ju inte kameran med mig

Åt hemgjord kebab med nån stark sås...god men så stark så skulle jag hostat så skulle lungorna flugit med ut! Jag lovar!!!!!

När vi åt så fick vi för oss att åka till Vadstena och nostalgikvällen!! Efter ett tips från Monica ett par timmar tidigare....
Jag, karln och äldste sonen gav oss iväg.
Gick inte att köra intill med bilen och eftersom min karl inte kan gå mer än några meter åt gången så väntade han i bilen och kollade därifrån. Sonen väntade med pappa så snällt.
Och jag vandrade kring och kollade läckra hojar och dösnygga bilar! WOW
Och så hittade jag scenen med ett band som spelade. Och så hittade jag dansvänner
Eva, Peter och Anna....vi kunde ju naturligtvis inte låta bli att dansa lite linedance
På en liten gräsplätt framför scenen.
Efter en stund trillade fler in...Monica, Challe, Mira och Helena.
Vi dansade lite till och sen kände jag mig tvungen att gå till "min" bil.....fick tips om att köra fram bilen precis där vi satt....vi gjorde ett försök men blev stoppade när vi nästan var framme
Så vi vände hemåt istället....mellanlandade på Mc Donalds och köpte glass istället för våfflorna vi tänkt fika i Vadstena.

Såååå mycket folk på samma ställe på en gång! Vet inte när jag såg det senast....kunde jag väl aldrig tro.
Alla var trevligt och glada ...utom möjligen ett gäng "raggare" från Jönköping. Det stod så på deras västar och jackor. Dom hade nog missuppfattat den här grejen....

Kort och gott en himla go dag.
Nu är jag trött och ska krypa till kojs....natti


Kommentarer
Postat av: Linda

Fia är gudmor åt den där lilla Daniel, så om du frågar snällt kanske hon kan maila några bilder på honom. jag vet att hon har dom allra första bilderna för BB.

2008-07-11 @ 10:17:21
Postat av: Anonym

Väldigt konstigt att just reportern från corren "råkade" hamna just där...

2008-07-11 @ 10:23:25
Postat av: Gittan

Linda: Jag vet att Fia är gudmor:)



Du anonyme: Som jag skrev så hade Corren fått ett tips!!! Och det var inte från nån i vår familj som du tycks tro!!!!!!



Jag undrar varför du är så feg att du alltid skriver anonymt?!

Om du nu ändå måste kommentera....vågar du inte stå för vad du tycker/skriver?

2008-07-11 @ 13:30:50
URL: http://gittzyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0