Sprid vänlighet

Hantera

Blogg / Sprid vänlighet
Stäng Ditt betyg har lagts till Stäng Tyvärr, ett fel inträffade vid din betygsättning

5 sekunder sedan

Såg på Linelizzys blogg om en intressant artikel hon läst....blev alldeles rörd och tänkte på filmen "Skicka vidare" Jösses så tårarna sprutar när jag ser den...varje gång

Även om jag i vardagen utan att ens tänka på det försöker vara vänlig mot folk så var det här en extra krydda måste jag säga.
Jag hjälper gamla över gatan, ler mot folk, pratar när man står i kö, säger något snällt till kassörskan som just fått sig en utskällning av föregånde kund, lyssnar om någon behöver prata av sig mm mm Listan kan göras lång.
Det här sitter i ryggmärgen och det är ingenting jag gör för egen vinnings skull...mera än att det känns bra inombords om man märker att man får ett leende tillbaka eller märker att någon blir glad för det man sagt.

ANONYMA KLUBBEN kallar sig dom här....
Ex som nämns är: Köp en chokladkartong och lämna i någons brevlåda med ett meddelande att det är från anoyma klubben.....när du köper en blomma, köp en extra men lämna den i butiken och be kassörskan ge den till nästa kund osv
Det nämns också om en man som hastar in på en bensinmak för att betala sin bensin när expediten säger att det är gratis idag...kunden innan hade betalt så det räckte till den här också!

Allt behöver ju som sagt inte kosta....man kanske har blommor eller frukt i sin trädgård som man kan skänka till stadsbor som inte har trädgård.

Att ge utan att begära något tillbaka....att den som får inte ska behöva känna tacksamhetskuld är själva grejen med det hela...att lämna anonymt.

Det finns så mycket man kan göra för att sprida lite vänlighet och jag hoppas av hela mitt hjärta att detta kommer spridas som ringar på vatten.
JAG tänker börja göra mera...redan i morron


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0