Vi hade i alla fall tur med vädret!


Strax före åtta så var matsäcken fixad och bilen packad och vi var på väg....




Väl framme så var det till att packa ur bilen medan storfiskarna begav sig ner till vattnet.
Som tur var gick det att köra ända ner till vattnet här också,och det fanns en handikappbrygga så Peter kunde stå där och fiska.

Det blev en skön dag trots allt. Mest moln men solen tittade fram emellanåt och då blev det riktigt varmt.
Jag hade tagit med min solsäng och en bok. Så mellan frukost,lunch och fika så låg jag bara och jäste och myste



Äldsta sonen ville att jag skulle fiska med honom. Och det visade sig att jag fick den ända fångsten idag....i form av ett drag som jag fastnade i och fick upp , en stor gren och en massa sjögräs.....hhahahahhaha

Hann skada mig också
Ingen fara på taket!!!!! Ingen anledning att bli upprörd!!!!!
Fick bara ont i en fot och en tå!

"Någon" jäkel hade placerat en stubbe precis bakom mig på bryggan....när jag snabbt skulle vända mig om när sonen ropade från land...så ....pang...slog stortån i stubben så hela nageln gick sönder, långt ner.
Och lyckades välta stubben över min fot! AAooocchhhh!!



När klockan närmade sig 19.00 och vi inte sett en tillstymmelse till fiskrörelse....inte ett ända napp....då började familjemedlemmarna misströsta och ville åka hem.
Jag tyckte det var väldans skönt att bara vara....
men men....hemåt bar det av.
Slapp till och med att laga middag....skulle grillat där.
Men alla (utom jag) tyckte det varit en tråkig dag och ville ha pizza som tröst.
Är inte så förtjust i det men just idag dög det....bara för att jag skulle slippa stå vid spisen när vi kom hem.
Knappt en halv fick jag i mig....med massor av grönsaker på....paprika, lök, sparris och champinjoner.
Helt ok

Nu har jag packat upp allt...vattnat alla blommor.....skjutsat hem stora sonen och tagit en liten promenad.
Såååå skönt det är ute....21+...tror det varit finare väder här hemma idag

Nu ska jag ställa mig i duschen, sen sätta mig på altanen och läsa morrontidningen hahahaha
Glömde ta med den i morse....den som spar han har......


Och även om fiskelyckan uteblev idag så hade vi ju i alla fall tur med vädret

Och nu har det blivit kväll hos mig....så här såg det nyss ut från min altan....



I morron är en annan dag.....


Kommentarer
Postat av: lotta

de låter som en rikrigt skön dag trots att ni inte fick nån fisk,ni får ha de såå bra.

2008-07-24 @ 07:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0