Ännu en dag är till ända...

Vem vet vad den nya ska ge?
Som ett blad i en bok vi vända,
och i morron får vi det nya se

Kanhända får vi lite solskin,
och mindre fara omkring
kanske lite värme på kroppen min
kanske får jag göra ....ingenting

Tänk om jag kunde läsa en bok
Ligga i gräset och filosofera
Slippa köra som en tok
Säga NEJ, jag vill inte mera

Men till doktorn ska mor
och jag behöver besöka far
Min "måste" lista är stor
och visst...ska skjutsa på min karl

Men i morron vill jag ha medicin
och massor av riktig mat
jag vill i håret bli fin
och sen bara vara lat

Jag vill ha lite egentid
och bara vara jag
hinna känna lite sinnesfrid
och inte vara alla till lag

för nu har det gått så långt
att jag känner mig ledsen och trött
i hjärtetrakten känns det trångt
och jag kan inte sova sött

visst älskar jag alla de mina
men om dom nu älskar mig
så ger dom mig stunder fina
som bara är till för just mig

I morron går det ju ej
för listan är redan klar
men dan efter det ska jag baske mig
vila och bli en mor som är rar

Ännu en dag är till ända
och jag vet vad den nya ska ge
Men efter det kan allting hända
Nu jädrar ska ni allt få se!

Jag har healat min själ
efter dagar i grubbel
nu ska jag bli glad och må väl
och på lördag ska jag dricka bubbel

Kommentarer
Postat av: I-L

Du är en klippa både på att skriva och orka!

Gör nu slag i saken och börja att säga ifrån.

Du måste vara rädd om dig vännen!! Jag vet att det är lätt att säga och svårt att genomföra...Varför har det blivit så?? Vissa kan säga nej hela tiden och andra bara när det gäller till ens egna behov.

Tror fasen att det ligger till så att vissa människor är nedsända till detta jordeliv för att testa ork & tålamodet på... Kram

2008-06-25 @ 06:49:12
URL: http://illi.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Så bra skrivet, men fruktansvärt sorgligt...du måste finna "egen" tid ...men jag vet ju hur det var när min mor levde, man vill så gärna ge tillbaka det man fick av dom när man var barn, så man kan inte säga nej och man fixar och donar tills man nästan stupar! Men nu har jag egen tid, men då är kroppen inte med istället så jag orkar ju inget!



Stor kram på dig lilla ängel!

2008-06-26 @ 22:30:38
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Så bra skrivet, men fruktansvärt sorgligt...du måste finna "egen" tid ...men jag vet ju hur det var när min mor levde, man vill så gärna ge tillbaka det man fick av dom när man var barn, så man kan inte säga nej och man fixar och donar tills man nästan stupar! Men nu har jag egen tid, men då är kroppen inte med istället så jag orkar ju inget!



Stor kram på dig lilla ängel!

2008-06-26 @ 22:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0