Min vanliga tur

HAHAHAHA ja vissa dar får man anledning att skratta sig harmynt!

Har försökt hela förmiddagen att jag rätt på tanten som bestämmer angående torghandeln här istan.
Tänkte både fråga och upplysa henne om vissa saker...men inte svarar hon inte!
I receptionen sa dom att hon ska finnas på plats....blev kopplad till en kollega som sa att hon sett henne nyligen. Tror människan SÅÅÅÅG att det var jag som ringde och vill inte prata med mig...

Var nere på torget tidigt i morse för att prata med en vettig handlare....dom hade brist på jordgubbar från sin leverantör och hade panik.
Konstigt sa jag...jag pratade med en jättetrevlig igår kväll som sa att jag kunde hämta hur mycket jag ville idag?!
Det visade sig vara olika leverantörer och den jag pratat med var den som levererade till "TANTEN"
Den rara damen sa att det var så mycket bråk så hon vågade inte göra något. Alltså inte köpa in av "hennes" odlare...eller låta min dotter stå och sälja i deras stånd...även om vi köpte in själva.

Snacka om att skrämma upp sina konkurrenter!

Tänkte bara steka upp några hamburgare till middag här...barnen ville ha pommes till...
Ska sätta in plåten...då går ugnsluckan sönder!!!!!!!!!!!!!!!!
Står där som ett fån och kan sen inte låta bli att skratta.

Skulle försöka vila en stund förut...men jag är för upprörd fortfarande...blodtrycket ligger nog konstant runt 200 sen igår. Gid så irriterad jag blir ..att jag ska ha så svårt att släppa vissa saker.

Sonen behövde hjälp att handla...men när jag kom ville inte han för vi hade glömt att bestämma tid .
Så är det med planeringsmänniskor. Så jag åkte och handlade det viktigaste så han klarar sig idag.
Sen bestämde vi en tid i morron.

Men snart ska jag och snuttan (och så har vi lurat med oss Gramisse också hihihihi) åka på tjejmetartävling i Borensberg.
Inte min grej kan jag säga....sätter inte nån mask på krok....OOOM jag skulle få napp så tar jag inte i fisken...
Men vi får frisk luft ialla fall....och så tänkte vi fika

Om jag tror rätt så blir det nog mera pratat och fnittrat än metat....
Och fortsätter min tur idag så lär jag komma sist i tävlingen hahahaha
Men vet ni - det gör inte ett skit


Kommentarer
Postat av: jayne

ha ha ha..ja du rätt inställning.

Men herregud..ugnsluckan bara gick av...vad göra nu då??

2008-06-18 @ 15:47:17
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0