Så vänder det mot höst!

Hantera


Inte för att jag vill låta pessimistisk men så sa alltid min pappa på midsommardagen
Och så är det väl enligt sägnen.....men jag vet av erfarenhet att det brukar vara dom finaste, varmaste sommardagarna kvar nu långt efter midsommar, och dom väntar jag på så det så.

Men idag har det känts nästan lite som höst. Visst har solen tittat fram ibland och det har inte varit så kallt.
Men regnskurarna och blåsten har gjort det ruggigt..brrrr


Nu har jag städat undan efter gårdagens bravader. Stekt upp potatisen som var kvar till middag med bacon och omelett. Det är så fantastiskt gott med stekt färskpotatis tycker jag...och min familj.

Jag och barnen har varit på en liten liten marknad vid Bergs slussar idag. Tyvärr kan inte karln följa med eftersom han inte klarar av att gå längre

Sonen köper varje år en vitlökskorv som är hans favorit och som han bara hittar just här...en gång om året.
Andra sonen köpte en prydnadsdrake till sin samling.
Dottern köpte stenar....hon är som jag Har stenar mot allt möjligt. Men tron kan försätta berg sägs det ju och det är ju ingen större skada skedd att bära omkring på några små lyckostenar?!
Jag fick en av henne...mot värk Hoppas den hjälper lite i alla fall.
Av sonen fick jag en jättefin drömfångare...han tyckte den var finare än mina hemmagjorda hahaha
Han fick den billigare för den var lite skev....undra vad det har för betydelse för min drömmar hmmmm

Jag hittade ett par T-shirts med roliga tryck hahaha
Och en superrolig kjol...men jag kunde ju inte köpa dom. Fast nu har jag ju nåt att fantisera om ....hur jag skulle ta mig ut i den kjolen på en dansfest tex hahahaha

Idag har vi unnat oss att hyra en film som vi sett på en pyttetv...känner mig som nyfikna bofinken Knut ungefär
ARN har vi sett! Den var helt ok....men så mycket som man läst om den så trodde jag den skulle vara bättre.

Imorron ska jag visitera mina föräldrar...den ena efter den andra.
Och så vill jag har lite sol och värme så jag kan sitta ute med näsan i vädret och få lite fler fräkanar...

FÖR JAG HAR NYA FRÄKNAR OCH PRICKIGT SOMMARSKINN....OCH DÄRFÖR VILL JAG SJUNGA ATT SOMMAREN ÄR MIN!!!


Kommentarer
Postat av: I-L

Sött av barnen att tänka på mor & far:) Filmen ARN har jag sett på bio och jag tycker att den var urkass. Tur som var att jag inte behövde betala för att se den, var där i tjänsteärende om man kan säga så...

Ha det gott & kramar från mig till dig...

2008-06-22 @ 01:32:40
URL: http://illi.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag ladda ner Arn i tisdags, så jag tittade på den igår kväll. jag tyckte den var okej, men jag trodde också att den skulle vara bättre. sen hade ju total glömt bort att det var Jan Gillou som hade skrivit den, så jag blev besviken på att den var på svenska :P hahahaha

2008-06-22 @ 20:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0