Sabla färdtjänst:(

Idag skulle min mamma och pappa komma till mig för att fira min födelsedag.
Jag hämtade mamma och beställde färdtjänst till pappa.
Vi väntade i över en timme efter att han skulle blivit hämtat innan jag ringde upp och frågade vad som hänt
Cauffören hade meddelat bomkörning....ingen person hade funnits vid hämtplatsen!!
Jag sa att jag meddelat att han bor på vårdhem och ska hämtas på avd....!!!
Inget att göra än att beställa ny tid...ringa personalen på hemmet för att dom skulle förbereda pappa.
Sent omsider kom han hit och fick sin tårtbit...men då var han så trött så efter bara en liten stund ville han hem igen
Vi var ju så illa tvungna att vänta tills bilen kom....tog endå den tidigaste tiden som gick att få.....
Det var en trött pappa som vände hem....med jordgubbar, bananer och aftonbladet i en påse.

Mamma var nog ändå tröttare när hon kom hem.
Men hon sa att hon skrattat så hon trodde hjärtat skulle stanna, men då skulle hon i alla fall dö med ett leende på läpparna;)

Fixade lite pizza till middag....eftersom allt blev försenat idag så är jag nu lite sen....
Ska iväg och träffa syrran en stund.

Får se om nån av barnen ska ner till ån en stund under tiden....gäddorna ropar i vassen:O

Hoppas ni firat nationaldagen ordentligt....för jag har liksom inte hunnit med det:S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0