Sol. vind och vatten

Sol från en klarblå sommarhimmel....vind som är ljummen men ändå lite svalkande....vatten i form av kalldusch:)
Och allt vatten man häller i sig!

Tycker nog att det var lite behagligare idag än igår...även om det varit varmt så har man stått ut liksom.
Förutom detta matlagnade....både sköta grill och ugn....hot..very HOT
Svetten lackar , sen fryser man så man håller på att skaka sönder runt 21 hugget...när termometern visar typ +20 hahahaha

Idag har jag varit med mamma. Vi köpte lokalodlade jordgubbar och lite annat och så åkte vi till pappa.
Satte oss på balkongen(iskuggan) och pratade....eller han sa inte så mycket, men han såg pigg ut.
En av dom andra boendes sambo brukar prata mycke med honom sa han. Gammal torghandlare det också...samma skrot och korn hahaha. Och äpplet faller inte långt från päronträt....dotera ska gå i morfars fotspår och bli egen företagare blott 15 år ung. Ögonen lyste upp på honom när hon berättade om sina planer.
Och så var vi inne på torghandlarsnacket en stund...och han mosade in STORA hela jordgubbar i munnen och smaskade högljutt:D

Mamma orkade inte följa med oss hem för att stanna...hade jätteont och var trött och behövde vila. Men vi skulle åka förbi här hemma först bara för att hämta gädda till henne som Kicka fick upp igår kväll.
Hon skulle bara äta lite fil till middag sa hon, men när jag kom på att jag hade lite grillat kött kvar från igår och en bakbotatis så log hon och sa" Det blir bra det"

Öb skulle snart stänga och jag frågade om jag bara hann in en snabbis för att köpa hudlotion (vilken tog slut igår!)
Javisst sa hon....du kan vänta i bilen sa jag och parkerade i skuggan.
Hon öppnar dörren och kliver ut och jag frågade om hon hellre ville sitta på altan...
Näpp jag ska till ÖB sa hon hahahaha
Det slutade med att hon klev ut flera hundralappar fattigare...men gladare HAHAHAHA

Hon fick också jordgubbar som jag köpt och blev jätteglad.

Nu har vi ätit och ungarna står och trampar för att få skjuts till en fiskestund igen.
Sen ska jag sätta mig på altan och läsa en stund.
Förstår inte att man blir så trött av värmen?!
Borde man inte bli pigg av solen??
Jag blir glad men seg.....nån som känner igen sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0