Storhelgsvansinnet har slagit till!

Tänk att folk blir som skogstokiga varenda storhelg?!
Jag har varit lugn och sansad idag och ställt in mig på köer och trångt i affärerna....men jag var nog ganska ensam om den feelingen...

Jag skulle handla själv, samt hjälpa mamma och sonen. Vi började kl 9 i morse när jag lämnat karln på jobbet.
Första anhalten var MAXI...vilket också blev den enda för mamsen. Hon är sååå himla dålig i sitt hjärta.
Och allt folk som knuffades och körde på oss med sina vagnar...härjade och var otrevliga...det gjorde inte saken bättre.
Såg att hon började bli gråblek och svettas....vi fick snabbt avsluta vår handlingstur och skjutsa henne hem.
Vi hann inte handla hälften ens en gång.Ändå tog detta nästan två timmar!!!!

Då ringde karln om ett brådskande ärende jag måste fixa på banken åt honom. Fick OCR och bankgironummer och iväg...köade i 1 timme och 40 minuter!!!!
Sen skulle jag hämta honom på jobbet för att han skulle utföra ett ärende...tillbaka till jobbet efter det.

Hem med dom varor jag hunnit handla. Sen åkte sonen och jag till Willys för att fortsätta våra inköp.
Vi ska ha några vänner här i morron varav en är allergisk mot mjölkprotein och fläskkött.....Det kräver lite extra hjärnverksamhet hos mig...hahaha ni fattar va?

Alla barn ska vara hemma hos oss men har bjudit in kompisar!!!! Jaha...och alla äter inte den traditionella midsommarsillen....tänka tänka....

Handla resten som inte mamma hann och lämna det till henne.
Åkte till Tempo för att försöka få tag på det som inte fanns på Willys...tex GRÄSLÖK!

Då kommer karln på att systemet kanske man ska besöka också!!!!!!!!!!!
30 minuter kö för att få komma in. Det stod en vakt utanför och släppte in pö om pö....

Åkte till pappa med tidning och frukt....kl 17 låg han nerbäddad för natten med nerdragna persienner.
Det är så man blir tårögd
Kände mig så stressad, trött, hungrig...stannade bara en liten stund. Ågren...suck.

Hämta hem karln från jobbet och satte mig nyss här....har inte ens orkat tänka på vad vi ska ha till middag idag

Blir nog snabbmakaroner och köttbullar(Tacka vet jag mamma scan, min räddare i nöden)
Sen tänker jag lägga ner för idag!!!!
Lägga mig på soffan och läsa lite och så sätta mig här en stund igen.....


Tänkte återknyta till gårdagens blogg.....
Fick frågan om vi körde bottenmete?
Svar: VET EJ, jag var aldrig i och kollade djupet!!

Varför Kicka snart ångrade att hon ville att jag skulle fiska med henne?
Svar: Om ni tänker er att ge ett spö till en treåring som ska träna flugfisketeknik....då har ni mig i ett nötskal på kanlabanken igår kväll! Tom dom vana duckade när jag skulle svinga iväg min mask...hihii

Skrattat återkommande hela dan åt tokigheter från igår....bla svaret från "gökdamen" på frågan om hur stora fiskar hon fått.
"Om katta har glasögon så kanske ho ser den första...å den andre ä så pass så en kan känne lukte ån!HAHAHAHA
Vilka underbara människor det finns....som sprider så mycket glädje omkring sig
Hörde att Gramisse hade svårt att varva ner och sova igår kväll/natt...själv skulle jag ta en värktablett...glömde att jag tagit en och tog en till....zzzzzzzzzzzz

Vaknade med världens träningsvärk i BENEN!!!! Men hur fan kan man få träningsvärk i benen av att fiska??!!
Men med åren har jag förstått att jag är lite udda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0