Totaly Lost...bakom flötet

Ja jösses vilken kväll!

Dottern(van fiskare), Gramisse (som fiskat för många år sen när barnen var små) och jag (som aldrig fiskat)
landade vid kanalkanten för inskrivning till tjejmetartävlingen.
Först försökte vi allt komma undan jag och Gramisse...men se det sket sig. Fisketanterna hade med sig spö för utlåning till dotterns glädje
Vilket hon snart skulle ångra hahaha

Jag fick mig tilldelat ett spö som hade en kondom uti änden för att hålla inne den långa delen.
Vi hade lite problem att trä på vilket ledde till många glada hejarrop och skratt!
När jag sen fällde ut 5 meter spö så var det alldeles knottrig...KONDYLOM skrek jag, vilket åter drog ner skrattsalvor.
JA det la själva ribban för resten av kvällen liksom

En av tanterna(hon som sa att göken skiter i vantarna om man tar på dom när våren kommit) undrade vart vi skulle stå, och om hon fick göra oss sällskap. Det var flest folk på vår sida.
Jaha sen gick själva startskottet. Man blev ju inte trött i armen av att dra upp fisk i alla fall om jag säger så.
Några fick ett par små rackare....Gramisse och jag fick fyra kräftor var!!! Vilket fick folk att skratta ännu mera.
Sen vet jag inte rikgtig vad som hände men vi spårade ur totalt och asflabbade....kunde inte ens titta på varann....jag skulle fixa till mitt spö lite och där hängde det och sprattlade en liten firre
Vad fasen skulle jag göra nu?
Jag har fått fisk ropade jag och skrattade så jag fick kramp i magen.
Fick hjälp av tanten att ta loss den ...bäddade in den i en handduk för sista vilan och tog adjö .

Inför invägningen av fångst visade sig firren väga 47g. Sicken baddare va?!
Vi fick varsin kaffemugg med blomster på(min var det förgätmigej på)....sen åkte vi hemåt stan.
Kicka och Gramisse var hungriga men närmaste Mc Donalds och Burger King var redan stängt så vi åkt till andra änden av stan för att avsluta vår redan trevliga kväll.

Väl där blev situationen om än mer urflippad. Vi skrattade så tårarna rann....jag fullkomligt skrek av skratt och vi hade så ont i magen att vi knappt kunde äta upp maten.
Kicka skulle mata Gramisse med glass men hon knep i hop munnen och skeden vippade åt mitt håll...en STOR klick glass landade mitt i grenen typ....
JAg förökte torka bort det mesta medans Gramisse övervakde arbetet....snart insåg vi hur läget måste se ut för övriga restaruanggäster!

Vi nästan sprang ut till bilen....och skrattade hela vägen hem.
Om två veckor är det tävling igen upplyste damerna oss om innan vi åkte hahahaha


Nu är jag TOTALY LOST

Men en sak är säker....vi hade i alla fall tur med vädret HAHAHAHHAHA

Kommentarer
Postat av: jayne

wow....ilken underbar dag...trots ugn och allt...slutade ju bra!!! Stekte du din lilla fisk sen då??

Jaha...tävling igen med andra ord och du ska delta?? Storfisaker nu kanske.

ja..grilla ute..man kan ju hoppas att vädret tillåter dte i mängder...har hört att juli ska bli torrt... kan man ha sån tur...??

ha nu en underbar torsdag..

Och ja...vi gör nyttiga saker...medan sitta och spela spel..VAD är det...

2008-06-19 @ 05:40:12
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0