Allt ska då hända på en gång!

Igår kväll tog Kicka en liten "bättra-på-humöret-promenad" efter en dust med brorsan.
I ilskan sprang hon ut barfota...ner över gärdena.
Och där mitt i vildmarken stod en bil, två män stod utanför. När dom såg Kicka började dom gå mot henne.
Hon kände sig olustig och vände hemåt. Hon såg att dom följde efter så hon ökade takten.
Männen likaså. Hon började springa....och märkte inte att hon trampade i glas!!!

Som tur var hon nästan hemma. Flämtande berättade hon och jag Stoffe och Adde gick ner för att kolla läget.
Strax nedanför vårt hus(ni som vet var vi bor så var det grusbacken ner mot flygplanet) mötte vi två män bland buskarna
När dom såg oss tre så vände dom och SPRANG över gärdet mot sin bil.
Jag sprang hem och ringde polis! Mystiskt!
Men polisen hade inte tid....det skulle komma nån så småningom....

Vi smög oss neråt igen och då hade dom flyttat bilen( till höger om flygplanet)
En man stod vid bilen och den andre vid ett elskåp.
Vi turades om att hålla vakt(hihihi och Kicka värsta paparazzin fotade det hon kunde i liggande ställning bland buskarna)
Efter ett tag flyttade dom bilen igen...på andra sidan vårt hus.
En stod vid en elledning och gjorde nåt...den andra stod vid bilen och kollade mot vårt hus.
På dom suddiga bilderna ser man att dom ibland riktar något dom håller i händerna mot motorvägen...ÖB och vårt hus.

Min allra första tanke var att det var "arbetsfolk" som skulle kolla inför ev bygge....den andra att det var några knäppa fågelskådare som väntade på nån ovanlig sort:)
Men varför skulle sådana jaga Kicka....eller springa ifrån oss?
Under ca tre timmar var dom här! Jag ringde polisen ytterligare en gång och sa att vi kände oss väldigt olustiga över detta.
Jasså är dom kvar?! Var svaret....ok men då skickar vi nån då....
Det tog ytterligare 1 timme och 45 minuter innan dom kom....då var bilen borta.

Poliserna ville kolla bilderna och tyckte helt klart det såg mysiskt ut....och att dom höll i nån typ av kamera eller vapen??!!!
Så undrade dom varför vi inte ringt tidigare så dom hade en chans att kolla dom ????!!!!!!

Jaja vi fick ingen förklaring i alla fall....hela familjen har sovit dåligt inatt....vaknat vid minsta ljud.
Barnen har drömt mardrömmar om allt möjligt hemskt.

Ringde VC och förklarade mina värkande knölar...fick en tid. Hos en ny läkare.
Förstod inte många ord av vad han sa.
Trodde jag hade benhinneinflammation men kunde inte förklara knölarna. Skulle ta lite Diklofanak....men hallå!!!!
Det är jag ju ständigt(nästan) mot mina inflammerade leder.
Hur kan det då dyka upp en inflammation nånstans när jag redan äter medicin?!

Läkarbesöket tog tre minuter!!! Sen fick Kicka gå in och visa sin fot.
Han gröpte och gröpte och svetten rann på ungstackarn.
Så säger han att det verkar vara nåt där men han kan inte hitta det....det får komma ut av sig själv så småningom!

Vi tackade för oss och åkte hem!!!!!
Nästa gång jag behöver en läkare vill jag ha MIN doktor!!!!!!!!

Har ringt mamma och förklarat läget....så säger hon:
MÅSTE vi gå på det där mötet ikväll?! :)
NÄE sa jag:D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja men hallå Polisen, är ni helt jävla dumma i huvudet??? Fy Gittan det låter ju riktigt läskigt!

Men vad tusan är det för jäkla kvacksalvare du hamnade hos?
Kramis i massor!

2008-05-27 @ 21:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0