Engla

Nu är jag där igen - Engla.
Tv ska sända hennes begravning. Vad tycker vi om det?
Jag är kluven måste jag säga. Inte ens vissa stora kändisar får sin begravning TV sänd.
Och varför ska just ett barns tragiska bortgång uppmärksammas så?!
Alla dom andra barn runt om i vårt land...grannländer...världen som gick bort i samma veva under tragiska omständigheter. Mord, misshandel, olyckor, sjukdom.....ALLA som dör i förtid tycker jag är just under tragiska omständigheter.

Varför vill man att sitt barns begravning ska kunna bevittnas av allmänheten?
Det skulle inte jag vilja.
Men sen är det ju så att ingen sorg är den andra lik. Man sörjer på så många olika sätt. Och detta kanske är ett sätt för just den här familjen att kunna gå vidare i sitt sorgearbete?

Jag känner att jag inte kan sörja Engla, för jag kände henne inte. Men jag kan sörja hennes öde.

Och vem vet...kanske sitter jag där framför TV:n när det väl är dags.......

Kommentarer
Postat av: Mariann

Jag tycker nog att det är knepigt det där med TV-sändningen. Kan inte riktigt förstå att man vill det och att SVT nappar på det. Och något behov av att titta på det har jag inte alls.

2008-05-09 @ 16:09:55
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0