Fredag...festival...fylla

Varmt och skönt har det varit idag:)
lite för varmt vid spisen bara....hatar att laga mat när det är varmt...
Köttgryta mumsade vi i oss framåt kvällningen ....på altan medan en ljummen vind fläktade våra svettiga lekamar.

Har äntligen fått tag på batterier till hörappareaterna...så jag har suttit och lyssnat en lång stund på allt jag inte hört på länge....vinden...bilarna på stora vägen(hihi)...musiken från festivalen tvärs över åkern.
Lyssnat på hur klockan tickat och hur blinkersen i bilen låter:)
Vet att det låter knäppt men det är en aha upplevelse när man inte hört på länge.

Rix FM festival här i Linköping! Samtidigt som stan har ett eget party...i närheten...med tivoli och öltält och hela tjotablallongen.

Ungarna ville att jag skulle följa med en stund....men jag bara tappade orken när vi närmade oss och jag såg läget.
Tusentals människor överallt runtom själva festivalområdet....picnicar på gräsmattor, trottoarer...och hör och häpna mitt i vägen!!!

Fick trixa sig fram för att undvika att köra på nån
Släppte av barnen och vände hem.

Efter 40 minuter ringde dottern och vill hem....bara en massa fyllon var hennes uppfattning.
Folk som spydde, slogs och skrek....redan!!
Hon träffade på flera av hennes kamrater som inte ens kunde stå på benen.

Lyssnar lite på polisradion i bakgrunden....poliserna kör i panik mellan akuten, tne och området
Många "barn" som dom uttrycker sig, som behöver hjälp.

Så fint väder...massa artister och som bäddat för en fantastisk kväll...varför förstöra den med en massa fylla och bråk?!
Festival ska väl vara roligt? Har jag missat nåt?
Eller jag är väl bara för gammal helt enkelt!!!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

en annan tog ju bara nån cider och hade trevligt i värmen och bland allt jävla pollen och glodde på hur folk betedde sig (fjortisar och turkar i mängder som bråkade och slogs) och lyssnade på musiken. stod nääästan längst fram när EMD sjöng...så JÄVLA SNYGGA dom är :D ååååh!

2008-05-31 @ 13:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0