Hahahaha

Ja jösses ...gårdagens fisketur gick runt i tankarna inatt...vaknade med ett leende på läpparna.

Jag undrar vad dom tänkte där på andra sidan ån när jag började dansa....
Och bildbevis behöver jag nog inte oroa mig för...det blev ju mörkt! HA!

Det stod i en annons att det skulle finnas proffsfiskare vid ån som skulle tips och råd...bla hur man kunde lura fisken.
När vi vandrat runt halva halva ån för att Kicka trodde att det skulle nappa bättre om vi flyttade oss(för att jag och Grammis skrämde fisken!!).....så gick jag fram till en dam som representerade en fiskeklubb...

Nu vill jag ha det där rådet hur man lurar fiskjäklarna!!! Gubbarna runtomkring började gapskratta.....jag pekade i broschyren och visade att där stod det minsann att dom skulle tala om det!

Ja det kunde dom naturligtvis inte...men vi fick en rolig pratstund med damen....på bred östgötska berättade hon att det var kallt att fiska på mornarna än så länge....hon hade vantar (utan fingertoppar) i fickan sen sin senaste tur.

Så sa hon något så roligt(det är det Grammis menar i sin förra komentar:))......Det är tur att det inte är "riktiga" vantar så inte göken skiter på mig!!!!! HAHAHAHAHAHA

Jag höll på att kissa på mig av skratt.....har aldrig hört det uttrycket.
Hon förklarde att hennes pappa sa alltid att om man hade vantar på sig efter att göken kommit på våren så skulle den skita på dig:O

Nu ska jag följa med Peter till farbror doktorn och hålla handen....

Sen ska mamma handla....och till banken...hoppas det är mindre kö idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0