Lugn natt

Ingen fara på taket!! Har inte drömt några konsigheter inatt... eller JO en grej hahahahaha men det är inget att skriva om:)

Igår var en riktigt skitdag...bokstavligt talat. Det började redan på natten iofs....åt bara en rostad med kokt skinka igår. Och vatten.  Ont i magen. Sov i flera timmar på dan och läste den där boken jag pratat om så länge att jag skulle läsa.
ÄCKLIG heter den. Handlar om en mamma som väljer ut ett av sina barn till hackkyckling. Misshandlar, torterar både fysiskt och psykiskt. Till slut tar mamman resten av familjen med sig och flyttar men lämnar denna flicka ensam kvar utan el eller mat. Hon kommer då och då för att slå henne och tar alla möbler tom hennes säng.

Men på något sätt tar hon sig igenom livet och är numera Storbrittaniens första svarta kvinnliga domare!!!
Det är en hemsk bok och jag mådde inte mindre illa av att läsa den. Men samtidigt är den så full av hopp.
Och den har ju ett lyckligt slut trots allt.
Jag skulle vilja träffa denna kvinna bara för att få se henne. Hon om någon måste vara ett mirakel som fått denna styrka att klara av allt hon upplevt och bli den hon är idag.

Kicka åkte moppe till skolan igår och Stoffe var hos Adde så jag hade heeeela dan mig själv.
Kicka kollade även till mormor och köpte mjölk till henne.

Idag ska jag ta mina varv igen:)

Jo och så åkte jag till dansträning efter att jag skjutsat hem Peter. Men jag var nog inte på hugget riktigt.
Hade inte rätta feelingen. Jättelite folk. Några ur "familjen" och två utbölingar hihihi
Nivån låg på 1A....det är jättekul att ibland bara få dansa av sig utan att behöva tänka så mycket, men igår var som sagt inte en sån dag.

Men innan vi gick hem så blev det lite fnitter trots allt:D
Challe tyckte vi skulle testa Ice(jucket) hahahaha
Och så blev det en Mercy.....sooom jag kämpar med att hinna med den HAHAHAHAHA

Sen pratade vi lite om hur man kan lägga till armrörelser(har fullt upp med fötterna....hinner inte ens tänka på armar)...pratade lite tävlingsdans till September....om kläder och så som dom tävlande kan ha.

En av danserna heter Bodygguard och jag kan nästan se framför mig ....vit skjorta, slips, kavaj, svarta byxor, liten fräck hatt och solglasögon och attityd i ansiktsuttrycket:)
Sen har jag sett både mönster och tyg som tjejerna ska ha på sina valsklänningar!!! Ojojojoj så vackra dom kommer bli.
Dom dansar sex danser och vill byta kläder till alla så det ska bli spännande att få se.

Sen visade Challe en av danserna som han gjort koreografi till och ska tävla med.
En vals som såg jättevacker ut....han bara svävade runt.....
Men den ungen har ju inga leder i kroppen!

Så åkte jag hem och tittade på House.
Ganska händelsefattig dag som ni märker...men vet ni - det var rätt så skönt!

Idag är både Kicka och Stoffe lediga....så snart är tjatet igång igen hahaha
Ska inhandla lite fisk....det känner jag för idag. Snällt mot våra magar:)
Kicka är rädd för att hon inte ska kunna följa med till Stockholm i morron, så vi får vara försiktiga med ätandet idag. Och så får hon vila.
Måste hitta lite bra matsäck som hon kan ta med också....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0