När man minst anar det...

... så dyker det upp en kommentar från någon man inte hört av på länge. Och det gör mig så glad!
Tack för omtanken och peppningen.
Det har varit en ganska tung förmiddag.
Mamma ville prata begravning igen. Det gör mig ingenting alls egentligen för det är ju en naturlig del av livet ...men nu när hon är så sjuk blir det så påtagligt på nåt sätt.
Hon säger att hon litar på att allt blir som hon vill den dan hon är borta , för det kommer jag se till.
Jag har bett henne skriva ner allt för jag är säker på att det kommer bli tjafs när den dan väl kommer...om att jag lägger mig i....om att saker ska ändras osv....Men hon tycker det räcker att jag vet hur hon vill ha det.
Men hur ska jag ställa mig om jag nu blir ifrågasatt? Om mammas sista vilja blir ifrågasatt?

Den dan den sorgen....men det är ledsamt att tänka på.
För knappt en vecka sen gick en av mammas förra arbetskamraters fru bort. Mannen är en av dom som vill prata med mig om hur man mår i en sån situation...få lite tips, råd och stöttning. Tyvärr har jag bara kunnat lyssna....har ingen erfarenhet av hur man ger tips om hur man ska leva i väntan på döden. Alltså när man vet att den kommer inom en snar framtid.
Jag tror detta har påverkat mammas samtal idag. Även om vi gått igenom mycket förut, så kom några tillägg och ändringar idag.


Snart dags att laga lite mat....sen ska det dansas igen.
Tror knappast att det får plats nån ny koreografi i mitt huvud idag....men jag ska ge det en chans:)

Kommentarer
Postat av: Mariann

Du kan skriva ner vad din mamma sagt till dej. Om hon sen vill läsa det och godkänna är det ju bäst. Annars får man hoppas att dina anteckningar räcker. Om du vill låna kan jag fixa böcker om det, tror jag har om just det där med gamla föräldrar. En tunn en tror jag. Jag tycker inte heller att det är så svårt att prata om döden och allt omkring. Visst kan det vara sorgligt. Men det är det mycket som är i livet.

2008-05-13 @ 05:16:42
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com
Postat av: Babben

Jag har i alla fall inget att bråka om den dagen det händer mamma eller pappa något.Eftersom det är du som tar hand om dom för det mesta räknar jag med att dom pratar med dig om hur dom vill ha det.

Kram

2008-05-13 @ 08:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0