Suck, och suck och suck igen

Sonen ringde och ville inte vara ensam....ville bli hämtad med dator....OCH EN KASSE TVÄTT!
Mat och övernattning.
Sen ringde dottern och inte ville åka moppe hem för hon frös....bara att åka en vända till...
Har suttit vid datorn och ätit en massa godis.....men inte fan blev jag gladare för det!!!

Tänkte se lite på vår lilla lånetv.....men med mina fem år gamla glasögon(som borde blivit utbytta) ser jag inte mycket på den liiiila skärmen. Får sitta så nära så man är så nära wiplashskada som man bara kan!!
Blir bara ännu mera irriterad.
Sitter och blir uppjagad på allt möjligt.
FAN, nu skulle jag haft Reinfeldt inom räckhåll....ojojoj.
Då skulle han få sitta i ett hörn och vara rädd.
Visst har dom som jobbar fått mera  i plånboken, men att förstöra och göra det sämre för dom gamla och sjuka....åh så lågt. Sparka på dom som redan ligger!

Och hans polare finansministern....han kan klippa av sin tofs och skaffa sig ett riktigt jobb. Men det lär han väl knappast få nåt efter det här.
Näe dom där grabbarna grus kan sitta och spela Monopol hela dagarna...det är mera deras shit tror jag.

Att dom gamla har mycket erfarenhet som politikerna kunde ha använding för bryr dom sig inte om.
Eller att vi som är sjuka har så mycket empati, medmänsklighet och skavsår i våra hjärtan...det är inget värt det heller.
Vi kanske helt enkelt är för bra för samhället....vi passar inte in helt enkelt. Det är därför vi ska svältas ut genom små ynkliga pensioner

Jag vill ha en Robin Hood!!! Som tar från dom rika och ger till dom fattiga....han kan få bo här i Mörtlösadungen.
Som hyra kan han lämna lite skatteåterbäring varje månad....och gissa vilka han skulle plundra mest av alla?
Grabbarna grus så klart!

Over and out från surfittan Gittan!

Kommentarer
Postat av: I-L

Glöm inte gumman att vi snart vaknar upp ur våran dröm!
Kicka kommer väl till skägget i dag? Vi har moppen på vår baksida. Du kan hälsa henne att vi flyttade ut den lite från förrådsdörren så hon inte tror att någon har försökt att sno den...Det är ju inte säkert att vi är hemmeve när hon kommer...Kram

2008-05-24 @ 10:20:11
URL: http://illi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0