Typ 50 kilo tyngre:(

Har inte haft nåt annat för mig än att tröstäta i dag/kväll.....magen står i sju hörn och är fullproppad ända upp till halsmandlarna:X
Fan vad duktig man kan va!!!!
Sen ångrar jag ihjäl mig när magen värker....och av erfarenhet så vet jag att jag troligtvis kommer tillbringa natten med att köra Gustavsbergslinjen.
Ätstörningar?!  Näevars....bara ett ovanligt dumt huvud! Och för ett sådant får ju som bekant hela kroppen lida.

Nåja, mitt expriment var rätt kul i alla fall...varje tugga jag tog av första biten skrattade jag!
Har bara ätit två men det känns som om jag skulle ätit hela själv....

Fick just meddelande från Kicka...på hemväg och ska hämtas ca 00.30
JAg som vill sova nu!
Det blir till att sätta tandpetare i gluggarna ....


image315

LAKRITSKAKA

Recept
75 g smör

2 st ägg

2,5 dl strösocker

2,5 dl vetemjöl

1 tsk rivet citronskal

4st Käck lakritskola (eller Kicksom dom heter numera) Jag hittade minivariant i påse och tog två stycken:)


Gör så här:

1. Sätt ugnen på 175°. Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt det smälta smöret, vetemjöl och citronskal.
2. Häll smeten i en smord och bröad rund form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Klipp Käcken i små bitar och strö dem över smeten.
3. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min. Låt kakan svalna på galler.

Kakan ger ca: 10 "normala" bitar....
Vill du skoja till det och göra en lite festligare variant kan kakan bredas över med lätt vispad grädde, gärna smaksatt med limoncello (citronlikör) eller lite pressad citronsaft.


Tack för tipset Nettan!!!


Kommentarer
Postat av: Tessan och

Jo du jag hade nog behövt stå med instruktionerna ännu;) för när jag kom hem hade kylen + 20 grader och varningslarmet för just detta( för varmt ...nähe!)stod och pep för fullt när jag kom innanför dörren! Så det blev boken ännu en gång....
Lakrits kaka!! snor receptet I Love Lakrits
Puss och kram

2008-05-15 @ 23:07:34
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Katie

Aha. Ja, det har slutat lukta nu, men jag hittade aldrig källan. Kan mycket väl hända att det var mina egna strumpor, mina arbetsskor släpper inte in nån luft, så att de börjar lukta är väl inte så konstigt kanske?!
Jag måste försöka mig på att baka den där kakan, den verkar riktigt god!
Ha en fin dag

2008-05-16 @ 12:01:19
URL: http://katie.blogg.se
Postat av: Em-pem

Svar; Åhhh" vad kul! Ja, Mercy ;)
haft en bra dag såhär långt? :)

2008-05-16 @ 12:14:42
URL: http://www.metrobloggen.se/empem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0