Jul i kroppen....

Nog bidde det en lite rörig dag, minst sagt.

Efter min mellanlandning hemma så for jag iväg för att fixa det jag inte hann innan lunchen.
Mamma kom på att hon glömt köpa vissa saker, men jag sa att hon får faktiskt vänta till en annan dag nu.
Sonen kom på att han också glömt nåt han måste ha med sig i morron bitti när vi ska skjutsa honom till "Data-nörd-world"...dvs Dreamhack i Jönköping
Så jag fick ge mig iväg till Biltema nyligen. Alles klart för avfärd.

Kvar där är bara att pynta i hans lägenhet inför advent. Och mata och kela lite med kissen.


Nåja, jag kom iväg till pappa ialla fall. Orkade inte med att sätta upp gardin idag tyvärr.
Men adventstakarna kom upp i fönstren. Stora fina julstjärnor i sina julkrukor.
Ljus och mossa och svampar i den staken som skulle ha det.
Pynta hans lilla advent/julgran
Fixa till en liten grupp med hyacint, växter och pynt
Röda ljus i hans vanliga ljusstake

Och så blev det ju fest....med gröt, skinksmörgås, julmust, glögg och pepperkaka....och så kaffe och saffranskaka på det.
Och lotterier där pappa fick jobba lite hahaha
Han tog hem två vinster själv. Sååå nöjd han var över sin Marabou Dukat och sin ask After Eight.

Hjälpte honom in i rummet där han bara tittade.....det hade hunnit bli mörkt och det var så fint med ljusen tyckte han. Vilken tur jag hade då!!!

Utanför biltema stötta jag ihop med Lillstrumpa och Micke
Long time, no see

Blev en lång pratstund innan den tunnisen till karl höll på att frysa ihjäl hahaha

Sonen hade fixat pytt och stekt ägg till sig och pappa när jag kom hem. Utan att ens bli ombedd plockade han även ur diskmaskinen och fyllde den igen
Jag är helt chockad måste jag säga.....

Nu ska jag snart hämta Kicka och hennes kompis efter bion. Hon har varit på gratis förhandsvisning på nån film igen.....
Sen blir det dusch...Persbrant ....och natti natti.....

Nedräkningen till Skövde har börjat!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0