Räcker en frukost en hel dag?!

I mitt fall skulle jag säga JAAAA just idag!

Vår dansgrupp gjorde lite pr för en hotellkedja när vi hade en av våra uppvisningar....som tack för detta fick vi varsin frukostbiljett.
Så i morse träffades vi kl 9.00 för att gemensamt inta lite morronföda.
Vi blev kvar i nästan två timmar

Tror aldrig jag sett så många olika sorters bröd på en gång förut!
Flera olika sorters smör/margarin....milda/starka ostar....brie och ädel
Korvar, salami, kokt/rökt skinka, kalkon, leverpastej
Färsk gurka, inlagd gurka, paprika, tomat, oliver
Sylter och marmelader
Olika filer och youghurtar
Musli och flingor
Kokt ägg, äggröra, bacon, prinskorv, varm tomat
Apelsinhalvor som man fick pressa själv till juice
Nyopn/blåbär/fruktsoppa
Fruktsallad, färsk frukt såsom ananas, kiwi, melon och druvor

Kaffe, te, choklad ...kakor och små nybakade ljumma wienerbröd med chokladbitar

Behöver jag säga att vissa av oss (tex den som nu sitter här vid tangenterna ) åt heeela tiden

När vi skildes åt åkte jag och Kicka för att hämta mamma...vidare för att hämta pappa och gå på julmarknaden i Trädgårdsföreningen som han ville.
Han sken ikapp med solen på himlen i kylan bland allt folk.
Tog lotter, spelade på hjul, inhandlade ostkaka, saffranskrans och ischoklad.
Avslutade det hela med en korv med bröd och lite värmande glögg

När vi lämnat tillbaka pappa tog vi med mamma hem för min bror och svägerska skulle komma för att fira Kicka.

Snuttan fixade en smörgåstårta medan mamma och jag tog lite panodil och så bäddade vi ner oss i varsin soffa.
Peter kom och gav mamma lite whiskey också, det tackade hon inte nej till hahaahah

Jag tog en pyttebit smörgåstårta fast den var jättegod, men jag var fortfarande mätt efter frukosten!
Och är det än!!!!!

Vi har förstås skrattat så vi fått ont i magen.....bla åt mamma
När brorsan kom skulle hon exalterad tala om att vi sett rökt vildsvin på markanden som vi vet att han gillar....Men mamma säger:

Å å å å å du skulle varit på marknaden! Dom hade MARSVIN!!!!!!!
Först insåg hon inte vad hon sagt, jag skrattade så jag höll på att kissa på mig och brorsan såg ut som en sån där liten figur man kan ha som nyckelring....som man klämmer på så att ögonen pluppar ut ni vet!
När jag väl kunde förklara så skrattade vi allihop så vi nästan kiknade.

Och så kom förstås en av mina fadäser upp....vill egentligen inte ta det här, men med tanke på att det kan komma ut på nån annans blogg väljer jag att ta upp det själv

Jag hade en dag när min mage var i olag(minst sagt)
Sonen ville ha hjälp att handla. Trött och magsvullen bad jag honom skynda sig i affären. Kände att jag ar tvungen att ut fort innan det blev gaslarm.
Då vill han prompt ha en pizza som ligger i frysdisken.
"Ta den då", säger jag
"Når inte" säger sonen.
"Sträck dig för fasen" säger jag lite stressad och sur
"Går inte" säger han
"Men hur jävla svårt ska det va" svarar då jag och ser hur en ensam pizzakarton ligger längst in vid väggen längst ner på botten på frysdisken.
Tar sats och sträcker ut mig....tappar fotfästet och hänger och dinglar med benen i vädret, händerna på botten av frysdisken och min gas svullna mage tryckt mot kanten.
"Jävlar morsan vilken brakskit" fullkomligt skriker sonen.

Jag kan lova att jag har aldrig varken före eller efter detta kommit så fort ur en affär!!
Han fick ensam stå i kassakö!!!

Så.... Om ni är kassa i magen, välj nåt annat när ni inte når det ni ska ha i affären är ett gott råd vänner.

Jag kan inte anända min högra hand alls idag. Vet ni hur långt tid detta har tagit att skriva?!
Dottern har fått assistera mig idag....vridit om nyckeln i bilen, spänt fast och lossat säkerhetsbältet. tvättat och torkat mitt hår....burit mina tallrikar vid frukosten

Nu när jag skjutsade hem mamma åkte hon till brorsan, så jag har försökt plocka in i diskmaskinen och fått igång den.
Skulle behöva torka av köksgolvet men nej ni....skulle inte tro det.
Jag ska ta min bok och lägga mig i soffan igen...

Trots svår värk har denna dag varit rent fantastisk.....bjudit på mycket skratt, god mat, goda vänner och solsken

Kommentarer
Postat av: I-L

Hahaha, tack Gittan för ett gott skratt nu på morgonkvisten, kan se dig hänga över frysdisken och även höra i min sjuka fantasi braken...

2008-11-23 @ 08:09:46
URL: http://illi.blogg.se/
Postat av: Babben

Jadu,vad jag har skrattat!På jobbet undrade dom om jag grät,jag formligen skrek inne i fikarummet!Herregud va ni är roliga



KRAM

2008-11-24 @ 08:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0