Skövde!

Varning: Långt inlägg!!!!

Till Skövde kom vi, hittade till vår stuga lätt som en plätt.
In och bäddade sängarna bara och så iväg till Valhall.

Fick gå in genom "tävlingsingången" och hamnade i.....himmelriket till omklädningsrum
Snacka om skillnad från förra tävlingen.....ett STORT rum med möjlighet att hänga kläder....bord och stolar att sitta vid.

Så ut i själva danslokalen!!
Ojojoj en sån fin lokal. Och så fint pyntat...bord och stolar så att det räckte till alla. Fruktskålar på borden som fylldes på så fort det började tryta. VILKEN SERVICE!
Personal gick runt och plockad skräp och i servieringen fanns mackor, korv och hembakt till så låga priser att man baxnade. VILKEN SERVICE!!

Jag är SÅÅÅÅ imponerad av hur dom jobbat och slitit för att fixa!! Stor eloge till alla er

Dj, gästen Pedro "the maniac" och domarna var superduper!

Jag tog det väldigt lugnt med dansnadet....hade lite feber, värk så jag skakade men samtidigt var jag så upprymd och glad. Det kändes så bra att vara där helt enkelt

På tävlingsmötet frågade jag hur sent man skulle anmäla avhopp. Avvaktade in i det längsta om jag skulle kunna ställa mig på tävlingsgolvet.
Lite skumt kändes det trots allt att jag kunnat träna så lite och den ena dansen hade jag inte lycktas få till rätt en enda gång

Två av domarna ville veta varför jag ev skulle hoppa av och jag förklarade.
Fick till svar: Nu går du ut och har roligt, vilar ,SLAPPNAR av ...och så skickade dom med mig en värktablett!
Snacka om gulligt!

Så en halvtimme innan det var dax så bestämde jag .....JAG KÖR!
Var inte ens det minsta nervös
Tror det var för att jag bestämt mig för att inte ha några krav på mig själv. Jag hade helt enkelt inte kunnat träna, so what?
Hade ju lagt upp en lite strategi om hur jag skulle skutta runt i den första dansen, men det insåg jag ju snabbt att det fick jag skippa.
Men jag gjorde mina armrörelser jag övat in liggandes hahaha

Efteråt fick jag höra av två av mina lagkompisar att dom blivit oroliga och undrade hur jag mådde egentligen...trodde jag var drogad eller nåt.....mina inövade vinkningar till publiken tolkade dom som domarfjäsk HAHAHAHAHA Och det var ju inte likt mig

Fick en par klappar på axeln av en av domarna när jag gick in på golvet och det sporrade mig naturligtvis.
Men det gjordes helt synligt inför alla!

Nästa dans fladdrade det lite i magen. Det var ju min "katastrofdans"
Men just när jag klev in på tävlingsgolvet bestämde jag mig för att skippa mina armörelser och satsa på att fixa stegen.
Jag kände mig så stolt över mig själv , för det var första gången jag fixade den utan att komma av mig

Summasumariun av tävlandet: Det kändes sååå mycket bättre än i Stockolm även om jag inte heller denna gång kunde göra som jag ville pga värken. Men det kanske är så att jag aldrig kommer att kunna det?! Får vara stolt att jag lyckas med det jag gör helt enkelt!!

Jag hade också väldigt roligt den här gången. Jag är också stolt över att jag vågade ta lite mera ögonkontakt med publiken och försöka bjuda lite mera på mig själv. Just det som jag var så besviken över sist.

Hur gick det då......Vi blev uppkallade på scenen , jag lyssnade inte så noga...och jag tror jag slutade andas när dom rabblade upp namn efter namn tills det bara var mitt namn kvar....VA?!?!
GULDMEDALJ?!?!?!

Och vem hängde den runt min hals om inte denna rara empatiska man som peppat mig tidigare.
Han sa: Där satt den!!! Och nu fortsätter du, lova det!!!!!

Den andra domaren kramade mig och tackade för att hon fått se mig dansa. Sa att jag utsrålade sån glädjeoch grace och hade så fin hållning när jag dansade

Men, protesterade jag....jag hade ju INGA armrörelser!
Det behövdes inte....det var din kropp som dansade. Och du gjorde det vackert.

Domarnas ord betyder mera än guldmedaljen faktiskt. Blev så rörd

När vi skulle åka hem, fick jag kramar igen och orden: Hoppas vi ses igen.

Är dom i Skövde nästa år så lär vi ses....för jag åker absolut tillbaka till detta fantastiska event!!

Men innan dess....hmmmm Hallunda i Maj.....tävling?! Mycket möjligt

Och TACK till mina fantastiska vänner och min dotter som hjälpte till att göra denna helgen unik!
Kicka, Mariann, Mira, Helena, Ingela och Inger

Och till Trollet, som jag lovade en sångstund.....jodå hon fick den!!!
Jag lyckades lura med mig Mariann ...klädde ut oss till troll med en lapp på ryggen med texten "Trollets hangaround"
Sen gick vi runt bland folk tills hon såg oss....och då sjöng jag och så fick hon en chokladask för att hon just fyllt år.
Och för att hon är världens bästa Troll

Kommentarer
Postat av: I-L

Grattis ;) Du är bäst!!

Kram

2008-11-30 @ 17:00:12
URL: http://illi.blogg.se/
Postat av: Alina

Trevlig första advent! :)

2008-11-30 @ 17:05:16
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Kristina

Grattis till guldmedaljen.Kanon bra att ha en självgående kropp när man inte orkar själv :)

2008-11-30 @ 17:17:49
Postat av: Lillstrumpa

GRATTIS! Och många kramar. Häng nu medaljen vid sängen så att du peppas att tävla nästa gång:)

2008-12-01 @ 08:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0