Taxirörelse i snöyra

Idag hade jag inte så mycket som stod på schemat.....vilket var tur, för annars hade jag ALDRIG fått ihop denna dag!

Barnen hade studiedag så efter att ha fått gubben ur sängen, fått på honom kläder och plockat fram frukost och medicin....knytit hans skor , så.....HEJ DÅ
Pang igen med ytterdörren, vred om låset och älgade uppför trappen till sängen igen

Stora kissen kom och kröp ner och det vet väl alla vilken terapi det är att klappa på en spinnande katt.

Slog upp mina grönmelerade 10.40 hahahaha Vilken sabla lyx.

Sen tänkte jag hoppa in i duschen så äta lite frukost. Men så kom jag på att pappa behövdeju grejer och skulle snart äta lunch
Så jag tvättade av mig, iväg till affären och så till pappa.
Som nyss var inkommen från promenad och på ett strålande humör
"Har du några pengar till mig, sa han"
"Vad ska med dom till, frågade jag" (Var rädd att nu kommer det igen....till färdtjänst hem, till räkningar mm mm)

Men ack vad jag bedrog mig....
"Till tidningar och godis och grejer som jag måste köpa när jag är på Netto" sa han
Fick mig ett gott skratt kan jag säga.

Personalen anstränger sig verkligen efter mitt möte med chefen.....han får oftare gå ut och han får då ta med pengar för att handla om han vill....och det vill han
Sånt brydde han sig aldrig om förut.

Efter pappa var det dags för en massa ärenden på banken där det var världens kö.
Kom hem efter att halva Peters lunch gott....blev mackor

Sonen åkte med honom för att bli avsläppt vid träningslokalen
Då ringde stora sonen och ville ha hjälp med att köpa en grej...och ett par av hans kompisar också
OK!
Grundlurad!!!
Det visade sig att dom skulle hitan och ditan över halva stan. JAg blev så sur att jag KRÄVDE bensinpengar denna gång.
Inga protester, dom blev rätt spaka. Inte vana vid att jag surnar till.

Men nu kom jag 10 minuter för sent för att hämta den sonen som tränat.
Hade inte hunnit till mamma med mat....lämnade dillkött som jag gömt undan när vi åt det

Nåja, nu steker jag pannbiff med lök, potatis och sås....lite lingon och inlagd gurka till mmmmmmm

Ska ge mig iväg för att hämta hem lillsnuttan som är hos en kompis. Grejen är att hon bor gården brevid mamma så då kan jag hämta boken jag skulle lånat men glömde förra varvet i stressen.

SEEEEN ska jag lägga ansiktsmask, fotbad, in i duschen....ta på myskläder och lägga mig på soffan och läsa tills den bufflige karlsloken kallar.....Persbrant alltså hihihihihi

Ps. Ska få sällsakp av en påse Tutti Frutti också

Kommentarer
Postat av: Anonym

god kväll på dig! ;)

2008-11-19 @ 18:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0