Tomtar på loftet!

Nu börjar jag bli riktigt orolig för mig själv....

Ok, jag älskar allt kring julen
Alla ljus, stjärnor, pynt, blommor, musiken....jag tycker bara det är så himla mysigt.

Jag vet att en del protesterar och tycker bara det är ett elände med en massa måsten, som julklappar...och man ska fara hitan och ditan för att hinna umgås med alla släkter och vänner inom loppet av några dar...

Vi firar inte längre med vår släkt....det är bara jag , karln och barnen.....och så mamma det senaste året.
På julbordet finns bara det vi absolut tycker om och inget i överflöd.
Julklappshögen är minimal.


Men jag älskar i alla fall allt detta runt omkring.
Har dragit ner MASSOR på att pynta hemmet sen orken försvunnit i takt med att värken blivit värre.
Det blir nån gardin med tomtar i köket, adventsljusstakar och julstjärna...nån tomte i köket och vardagsrummet. Thats it.

Förr hade jag girlanger precis överallt, tomtar i verenda liten vrå....vi bjöd in släkt och vänner på 1:a adventsfika, vi firade också jul tillsammans på den tiden.

Nästa vecka ska jag ta fram mina ljusstakar.....åhhh jag skulle vilja göra det redan idag egentligen.

Men nu till psykvarningen......
Igår kväll när jag kom hem från dansträningen(som gick på halvfart) så skar jag en apelsin i bitar, la i en skål och strödde över kanel och hackad mandel...tog ett glas julmust och pepparkaksburken ...bänkade mig i soffan och satte igång "Tomten är far till alla barnen"!!!

Älskar den filmen. Skrattar lika mycket varje gång
I dag på förmiddan gick jag här och nynnade....tills jag fick höra "Nu får du fan ge dig!"
Började fundera på VAD jag egentligen nynnade på.... Stilla natt, heliga natt....

Tänk i år får jag ju fira 1:a advent på ett lite annorlunda sätt...men linedance
Hoppas det är juligt som bara den hahahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0