Blandad kompott

Idag har det varit en salig blandning av känslor...

Vaknade utsövd för en gångs skull. Kändes gott i både kropp och knopp.
Åkte iväg till pappa....som var lugn och harmonisk idag. Hans kontaktperson hade tänt doftljus som brann i fyra ljusstakar i hans rum. Ute blåste det, regnade och var mörkt och mulet. Men där inne var det varmt och mysigt. Och fridfullt.
På hans dörr fanns en "tavla" med fina höstlöv. Det visade sig att pappa plockat dom under en promenad, sen fick han hjälp att klistra upp dom, och så pyntades hans dörr

Vi pratade lite, åt choklad och druvor...mysigt.

Sen åkte jag till mamma och pratade med henne en stund. Hon blev så tacksam för ett litet avbrott i tristessen.

Sen blev jag ledsen. Det har varit sånt strul med countryfestivalbiljetterna...nån bokar här och nån bokar där....pengar lämnas lite här och där och olika mycket...en del ska skickas hit och en del dit...och helt plötsligt har jag ingen koll!!!!! Men jag har ju bara mig själv att skylla. Tyvärr har det ju varit mycket jobbigt i mitt liv nu och det här har rört till det för mig
Men det är väl bara att rida ut den stormen också, som alla andra!

Sen blev jag glad igen
Körövning!
Idag började vi öva på tre sånger ...till cd....men det funkade helt ok. Lite "vingligt" utan ledare men vi hade himla roligt. Mycket flams och skratt. Kändes gott i hela kroppen
En toast på Linds caffé innan med kramgänget gjorde nog sitt till också....

Liiite ledsen var jag nog allt för att jag missade linedancen.....men nu fick jag höra av dottern att det blir en Bjärby till i år


Sen blev jag jätteglad igen
Åkte till Ami för att träffa bla Bollan som kom "hem" från Danmark och hälsade på.
Gladast blev jag av att få träffa Helene igen. Vår sång/körcoach som nu ska jobba med oss igen till julkonserten.
Mest skratt blev det natruligtvis som vanligt åt värdinnan själv
Eller vad säger du Ami? Var det verkligen rätt ackord? Var inte stämman lite hög?

Gitarren kom fram och så sjöng vi sååå "vackert" hahahaha
Nåja Helen sjöng vackert för oss...Hon sa att "nu ska jag spela/sjunga en sång som jag vet Gittan gillar...en sång som jag bara älskar!
Första gången jag hörde den grät jag...nu försöker jag lära mig den själv.
Idag grät Ami.

När jag kom hem hade sambon fått plötslig feber. Låg och skakade i frossa och var brännhet.
Kicka har ont i magen. Blev det för mycket dans kanske?
Tack förresten till Mariann som tog hand om henne åt mig

Avrundningsvis en mycket bra dag.....lugn och ro, fridfullhet, kramar av goda vänner, glada skratt, mycket sång och fått umgås med människor man tycker om....det står över allt annat idag!
Tror det blir en skön huvudkudde inatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0