Ordentligt ilsk

Idag har jag varit så arg så jag sett rött!
Gissa på vad...jo sjukvården igen!

Hade ju en återbesökstid för "grabbarna kli"....vi väntar och väntar och väntar
Sen frågar jag i receptionen vad som händer...hon kollar i datorn och säger:
Men du har ju avbokat tiden!!
Va?!?! Nej det vet jag bestämt att jag inte har efter allt tjat om remiss som vi aldrig får.

"Jodå, sa människan. I fredags avbokade du den tiden och fick en ny nästa vecka till en annan läkare"

NEJ! Jag har inte avbokat, och grabbarna ska bli kollade nu!
Det går inte, vi har inga tider...ni får komma tillbaka på er tid

Vi ÄR på vår tid!!!!

Om inte jag eller nån i familjen har avbokat, vem i helskotta har då gjort det?!
Nån hade i alla fall pratat med en sköterska om det i fredags
Det är ju så man blir mörkrädd....kan vem som helst bara avboka en tid eller.....man måste väl kunna personnummer för det?
Och hur många visste att vi ska dit just idag ?

Fattar inget...jävligt arg var jag i alla fall för vi blev så snorkigt bemötta av receptionisten.
Varför skulle vi komma dit och stöka om vi avbokat?!

Nåja, jag åkte hem och skrev ett fyra A4 sidor långt brev till chefen för VC!

Sen åkte jag till Gramisse där Nilla redan befann sig....pratade lite och fikade(som vanligt )
Skönt att få arga av sig lite....

Hem och fixa lunch till sambon....iväg och panta flaskor ....nu överlever vi nog till pensionsdags
Fick ett himla trevligt och positivt samtal när jag var på Maxi
Trevlig karl.....

Där försvann den sista ilskan som var kvar i kroppen, så nu har jag argat färdigt för den här gången.

Igår kväll blev det lite Badda -Boom Badda- Bang...liten trevlig sak
Mycket styrande med countryfestivalbiljetter....lite trevligt snack och så prat om tävling i Skövde?!?!
Vissa ger sig aldrig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0