What a feeling!

Fick lite massage av sonen på axlar och nacke...pillade i mig lite medikamenter.....förberedde en köttgryta, skalade potatis...gav instruktioner om att koka potatisen och reda av grytan, sen gav jag mig iväg för att sjunga.

Fick sitta i bilen en stund i parkeringshuset och försöka få världen att sluta snurra lite innan jag kom iväg till Pingstkyrkan där galan skulle äga rum.

Men det är väl helt otroligt ändå så läkande det är att sjunga!
Ok, jag låg lite lägre än jag brukar men jag fixade ändå detta med bravur kan jag säga.
Kände mig allt lite kaxig på genrepet när kören fick skäll av ledaren för att dom var okoncentrerade, sjöng fel om och om igen....och höll krampaktigt i sina noter istället för att titta på honom.
Jag som var gästsångare i kören ...hade övat och övat och lärt mig allt utantill....jag var den enda som sjöng vid ett par tillfälle´n. NÄR MAN SKULLE SJUNGA!
Åhh så bra det kändes

När vi hade paus så smet jag iväg ut och satte mig på en stenmur och vilade...masserade nacken och tog djupa andetag med frisk luft...och så in igen. The show must go on you know

Och det blev JÄTTEBRA när det väl gällde...oj vilket drag i kören och vilket gensvar från publiken!
Det var många solister, talare....tex gamla biskopen Martin Lönnebo, Landshövdingen Björn Eriksson....Hälsominister Maria....hmmm Maria....nånting
Och så lite folk som pratade om gatubarnen och insamlingen vi skulle göra dit

Nästan fullsatt var det i denna stora lokal och vi lyckades få in drygt 40 000:-!!!!
Känns så bra att få vara delaktig i ett sådant projekt, och på ett sånt roligt sätt.

I nästa paus minglade jag omkring lite bland folk ....hittade på ett bord en inspelning från vår gospeldag i Kärna.. med GRAMISSE på omslaget!!
Hahahaha hade jag haft pengar hade jag lätt köpte den till henne!

Sen stötte jag ihop med en massa "fans"
"Men, sjunger du här nu?! Vi brukar ju lyssna på dig i Skäggetorp men där är du ju inte kvar!"
Passade på att göra reklam, dummare är jag ju inte.
Så jag informerade om vår nya kör och vart vi kommer ha konsert.
Oj så många som skulle hålla ögonen öppna och föra detta vidare!

Det kom också fram kördeltagare från kören jag gästade.....undrade om jag gjort nån skiva?!?!
Några av damerna brevid mig tackade för att jag som var så proffsig tog mig tid att hjälpa dom?!?!
Snälla ni sa jag då....jag kan varken sjunga rent eller läsa noter. Jag bara har roligt!!!
Flera tyckte att jag nu måste lova att komma tillbaka till dom....en av herrarna uttryckte sig som så att...jag var ju så himla snygg i scarvsen jag hade fått låna(alla hade turkosa och herrarna turkosa slipsar, till helsvartklädsel...såååå snyggt) så jag måste komma tillbaka bara för det om inte för nåt annat!

Så mycket komlimanger på en och samma dag är lite svårt att ta
Dessutom när man inte är på topp....

Men det var så roliga, underbara timmar att inte ens familjen kunde dra ner mig!
För när jag kom ut och slog igång mobilen så hade dom ringt ihjäl sig...
Stora sonen ville komma hem...pappa ville inte hämta
När jag kom hem så var inte maten klar....för ingen hade ork/lust att sätta på plattan och koka potatisen eller reda av köttgrytan.
Men jag gjorde det och sent omsider så bidde det lite mat i magen i alla fall....fortfarande med ett leende på läpparna

Och visst är jag lite snurrig och konstig....men mest trött....men så nöjd och tillfreds
Efter 5 timmar i kyrkan kan jag inte säga annat än .....Amen

Kommentarer
Postat av: ♥ MAMMA JESSICA

Hej du var med i denna designutlottning för några månader sedan,

jag måste tyvärr berätta att min dator gick sönder ett tag efter det och alla information till den designen har gått förlorad.

Har dock en ny designutlottning som du kan vara med i om du vill;

http://jyees89.blogg.se/2008/october/bloggdesign-budgivning.html

2008-10-13 @ 09:28:45
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Mariann

Synda att jag inte kunde komma och lyssna. Martin Lönnebo var hos oss också! Hur hinner och orkar han!? Suug åt dig alla komplimanger!! Det är du värd. Du kanske ska stänga av mobilen oftare!! Hoppas det är bättre idag! Kram!

2008-10-13 @ 09:37:53
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0