Halleluja och Fader vår

Fick var uppe SENT i natt och skjutsa barn...eller hämta rättare sagt.
Sovit kass....och så en heldag i kyrkan på det. Pust!
Fast det har varit en rolig dag

Åkte till Kärna församling där dom hade bjudit in till Gospelworkshop.
Min "gamla" sångfröken och god vän Helene var ledare och dirigent denna dag
Sååå kul att se henne igen, Saknat henne massor. Hon är en väldigt speciell kvinna som utstrålar så mycket glädje och värme och få en att ryckas med

Lite lurigt var det dock, att de allra flesta tillhörde församlingens kyrkokör och hade övat på sångerna i flera veckor. Så kommer några utbölingar och inte ens hört låtarna förut....inte lätt att släppa textpapper och svänga loss i rikigt gospelfeeling då. Men lite ryck blev det allt. Kan inte vara still när jag sjunger....heller haha

Hade oturen att hamna preciiiis brevid orkestern så hade jag inte tinnitus förut så lär jag ha det nu. Men det är smällar man får ta!
Det blev en trevlig konsert som avslutade dagen i alla fall. Med jätteduktig solist....och vår Helene sjöng en låt som var helt underbart vacker. Även om rösten förklarligt nog inte var i toppform så här i slutet av dagen

Innan jag och Gramisse(som jag fick skjuts med, gulle dig vännen) åkte hemåt blev vi bjudna på glass av ett par körkamrater, Tommy och Maud som bodde i närheten. Jättetrevlig överraskning

Bara att kasta sig i bilen när jag kom hem för att inhandla lite middagsmat....hem och på med ugn och stekpanna....pratade med Mats(vår nya kör"ledare" under tiden.....

Tur man är kvinna!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag skjutsa alla mina barn till stan där dom ska gå på bio...vilket blev inställt igår.
JAg kommer nog svimma en stund på soffan om jag känner mig rätt

Rofylld och glad i själen efter både gospel, Fader vår och välsignelse borde jag sova gott i natt, eller vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0