Home sweet home!

Äntligen hemma!
Efter en trevlig men otroligt jobbig helg och flera erfarenheter rikare är det skönt att vara tillbaka från storstan igen.

FREDAG:
Kom iväg senare än beräknat från stan. En klubbkamrat satt redan på tåget när hon kom på att hon glömt en tävlingsklänning hemma
Så jag och Kicka åkte och hämtade den medans vår chaufför Lillemor bytte däck på bilen.
Sen bara det iväg....men efter flera felåkningar i fredagstrafiken var vi kraftigt försenade till tävlingsarenan.
Tyvärr hade både humör och mod sjunkit ner till fotknölarna vid det laget...

Själva tävlingen var så dåligt ordnad för att vara så stor! Allra helst när det anländer nykomlingar som inget vet!
Plötsligt blev vi inkastade på dansgolvet och tävlingen var igång...långt före utsatt tid och utan förvarning.
Vi skulle ha 20 minuter mellan våra tre danser för att hinna byta kläder Hahahaha
Hann knappt få av byxor och på med kjol förrän dom skrek utanför att vi måste inta våra platser.
STRESS utan dess like....gjorde inte humöret bättre precis...
Ja så var allt plötsligt över.....och då kändes allt rätt skönt faktiskt. Kunde slappna av och bara titta på de andra tävlande och dansa lite på kul.....och äntligen få lite mat i magen. Hittade en korvmoj med himla trevliga grabbar

Trötta efter dagens bravader tänkte vi åka skapligt till vandrarhemmet.....då kom Linn och sa att jag gått vidare till final I alla tre danserna
Jösses vilken panik jag fick!
Näe, nu ville jag inte va med mera. Inte ville jag gå igenom allt detta en gång till!!!
Hade aldrig trott och inte ens planerat för att dansa final....hade bara kastat ner alla kläderna i väskan.
Fick plocka upp och försöka släta ut lite....

Mira gick vidare i två danser....Mariann inte i nån
Men som hon sa sen....det var väl tur det....för annars hade hon inte kunnat vara min hjälpreda och påkläderska till finalen

Naturligtvis åkte vi vilse på väg tillbaka...var inte framme förrän runt 1 på natten. Gäsp.

LÖRDAG:
Efter en jättegod frukostbuffé gav vi oss av till tävlingsarenan för att heja på våra klubbkamrater Challe, Linn och Helena. Dom var såååå duktiga! Jag kände mig så stolt så det kom en liten tår i ögonvrån


Eftersom vi bara hade beställt en natt på vandrarhemmet men min final inte skulle gå förrän söndag morron så blev det till att packa allt och leta oss ett nytt hem för natten.
Hamnade på vandrarhem på båten Rygerfjord.
Ska aldrig gnälla över att vi bor trångt igen!!
Jesus säger jag bara. Vi fick gå in en i taget och ta plats i en bädd för att nästa skulle kunna komma in hahaha

Kicka, Lillemor och jag tog ett brejk från allt dansande och gick till Gamla stan....himla mysigt...blev middag på Mac Donalds(ni förstår att jag inte vill se snabbmat på länge efter denna helgen va
Tillbaks till arenan och dansade och tittade på alla fina klänningar som dansade förbi
Runt 1 även denna natt innan huvudet hamnade på kudden.

Söndag:
Upp klockan 6 för dusch samt tävlingsfixande.....en macka och ett glas juice till frukost med alla domarna som sällskap Vilket jag inte fattade förrän vi skulle gå typ...tyckte att alla verkade så bekanta
Skulle packa ihop grejerna och fixa till resten när BRANDLARMET går!
Rafs i hop med allt och ut på gatan. En kvart kvar tills jag ska va i arenan. Åter stress....
Ramlar in med värsta huvudvärken och det känns precis som när jag tagit två panocod...lite lullig sådär
Lederna är så stela och fastän jag försökt värma upp och smörja liniment så vill den inte riktigt va med
Ändå var den mera med än fötter/ben....Vet inte riktigt vad som hände....många störande moment samt skallvärk TROR JAG...men tappade koncentrationen totalt.
Har aldrig gjort så mycket fel ens när jag tränat som jag gjorde under finaldanserna
Kände mig totalt värdelös och ville åka hem

Men Kicka ville gå på stan...så vi tog tunnelbana VILKET VAR PREMIÄR för mig
Orkade inte gå så mycket, jädrar vad sliten jag är i kroppen!
Tillbakas till arenan där jag intog min massagemadrass som jag tagit med.
Vilade och åt ett äpple....och sen började lite showdans, fantastiskt roligt att se.
Piggnade till lite Framför allt när jag såg Pim!

Jaha, så började prisutdelningen.....Challe fick pris i koreografi och som vinnare i sin nivå



Jag blev så glad för hans skull....det är han absolut värd....tog kort på honom och grattade och så....
Vad nu....vad sa dom i högtalarna?!




Totalt chockad, hörde inte ett ljud av vad som sas efter det...minns inte ens vem av domarna som gav mig en kram och puss på kinden...minns bara att jag fick det
Vad hände?!
Jag var så dålig...på riktigt....gjorde så många fel
Har inte förstått än faktiskt.....
Men jag vet att så här hade det aldrig gått utan Challe som drillat mig i parti och minut!
Eller Kicka som stöttat och peppat och följde med mig....Lillemor som var chaufför...
Mariann som kämpat med träning tillsammans med mig...och varit min hjälpreda...
ALLA som stöttat och peppat och hejat
Allihop betyder ni så otroligt mycket för mig..

Tänk va....25 tävlande och lilla jag som hade en kass dag kommer 3:a
Bland tävlande från Norge, Danmark, England, Estland mm....
Känns mäktigt....men ofattbart.
Nu ska kroppen få vila lite...
Liiite alltså, för i morron är det kurs igen

Och vem vet...det kanske kommer lite mer detaljer så småningom...just nu känner jag mig smått lobotomerad

Kommentarer
Postat av: lotta

där ser du ,de gick ju kanon bra,sveda o värk får man på köpet,nu får du ta o relaxa de e du värd nu.

2008-09-15 @ 07:57:02
Postat av: Babben

JÄTTEGRATTIS!!!!



Kram

2008-09-15 @ 07:57:14
Postat av: Mariann

Gittan! Domarna var inte dumma. Det var klass på dom. Så du kan inte ha gjort massa fel och du kan inte dansat dåligt. BASTA! Du är bra, men även du kan bli bättre!! Kram!

2008-09-16 @ 10:26:28
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0